۴۵ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف تیران منجر به سازش شد

رئیس دادگستری تیران و کرون گفت: ۴۵ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف این شهرستان طی یک سال گذشته منجر به صلح و سازش شده است.

رضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ارجاع بخشی از پرونده‌های قضائی به شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: مطابق با قانون بعضی از پرونده‌های قابل گذشت و حقوقی دادگستری به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود تا توسط اعضای این نهاد بررسی و رسیدگی شود.

وی افزود: ۴۵ درصد از این پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف شهرستان با توافق طرفین دعوا منجر به صلح و سازش شده و مختومه شده‌اند.

رئیس دادگستری تیران و کرون با بیان اینکه همکاری و تلاش اعضای این نهاد توانسته است بخش زیادی از ورودی‌ها شعب دادگاه را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد صاحب نفوذ نیز برای انجام اقدامات صلح و سازش در این منطقه انتخاب و احکام آن‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: ایجاد صلح و سازش میان مردم پیش از تشکیل پرونده قضائی به رفع مشکل به صورت مسالمت‌آمیز و کاهش هزینه‌های ناشی از دادرسی کمک می‌کند و شیرینی بیشتری برای جامعه و طرفین دعوا دارد.

رئیس دادگستری تیران و کرون اضافه کرد: صلح‌یاران مردمی به دنبال کاهش پرونده‌های قضائی و رفع مشکل خارج از فرآیند قضائی و صدور حکم هستند.

عباسی با اشاره به پرونده‌هایی که ناشی از نداشتن اطلاع و آگاهی افراد نسبت به قوانین تشکیل شده است، گفت: مشورت در تدوین قراردادها و انجام فعالیت‌های حقوقی مانع مال‌باختگی و خسارت مالی می‌شود.

وی تاکید کرد: اعتماد بی‌جا در انعقاد قراردادها مایه خسارت است و بسیاری افراد به همین خاطر دچار اختلاف با طرف مقابل شده‌اند یا اینکه دارایی خود را از دست داده‌اند.

رئیس دادگستری تیران و کرون ادامه داد: عموم مردم می‌توانند از مشاوره حقوقی توسط وکلا در محل دفتر کار آنان همچنین مشاوره، کارشناسان حقوقی در واحد معاضدت قضائی دادگستری در این خصوص بهره گیرند.

عباسی به کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های قضائی خبر داد و گفت: توسعه فناوری اطلاعات در قوه قضائیه و افزایش شعب دادگاه‌ها به کاهش وقت رسیدگی پرونده‌ها کمک کرده است.

وی اشتغال زندانیان در واحدهای صنعتی را به عنوان یک فرصت برای مهارت‌آموزی مددجویان و کمک به اقتصاد خانواده‌های آنان دانست و گفت: مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان از ورود مجدد آن‌ها به زندان جلوگیری و درآمد ایجاد شده به تأمین معیشت خانواده آن‌ها کمک می‌کند.

رئیس دادگستری تیران و کرون افزود: شهرک‌های صنعتی و بخش کشاورزی این شهرستان تعدادی از زندانیان دارای شرایط را به کار گرفته‌اند و به این قشر و خانواده آنان کمک کرده‌اند.

کد خبر 677198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.