پروفسور محمودآبادی در بیان تاریخ ایران و اسلام جمع بین اضداد بود

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: پروفسور سید اصغر محمودآبادی توانسته بود در بیان تاریخ ایران و اسلام جمع بین اضداد باشد.وی ثابت کرد که هم می‌توان معلّم تاریخ ایران باستان بود و هم روبه‌قبله ایستاد و به امامان حق عشق ورزید.

به گزارش خبرنگار ایمنا،،حوزه هنری استان اصفهان، یادمان پروفسور سید اصغر محمودآبادی استاد تاریخ و ایران‌شناس را با حضور احمد مقیمی مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور برگزار کرد.

در این مراسم که با حضور خانواده پروفسور سید اصغر محمودآبادی و جمعی از اساتید تاریخ‌دانشگاه اصفهان در سالن سعدی حوزه هنری استان اصفهان برگزار شد، پیام محمود شالوئی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خوانده شد.

احمد مقیمی، مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با اشاره به چهار عمل اصلی ریاضی در سیره علمی و عملی پرفسور سید اصغر محمودآبادی اظهار کرد: مرحوم دکتر محمودآبادی، دانشمندی باورمند و استادِ برجسته تاریخ که توانسته بود تاریخِ ایرانِ باستان و اسلامِ راستین را جمع و تحلیل‌های سست‌بنیان را تفریق و داشته‌های متین و مستند تاریخِ ایران را در تاریخِ اسلامِ ناب ضرب کرده و شهدِ شیرینِ تاریخِ عبرت را در بین علاقه‌مندان به تاریخ و تمدنِ ایرانِ اسلامی تقسیم کند.

پروفسور محمودآبادی در بیان تاریخ ایران و اسلام جمع بین اضداد بود

وی افزود: به نظرم اینکه او در دهه اول ماه محرم با دنیا خداحافظی می‌کند و شب اول قبرش با شب گرامی داشت صاحب‌نامش، حضرت علی‌اصغر (ع)،یکی می‌شود و اولین سالگرد رفتنش با روز عاشورا برابر می‌گردد؛ به خاطر این است که نماد و آیه روشنی بر باورمندی او و سدّی در برابر کتمان آرمان‌هایش باشد.

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور خاطرنشان کرد: این دانش مرد توانسته بود در بیان تاریخ ایران و اسلام جمع بین اضداد باشد.او ثابت کرد که هم می‌توان معلّم تاریخ ایران باستان بود و هم روبه‌قبله ایستاد و به امامان حق عشق ورزید و با چشم عبرت بین به تاریخ ایران و اسلام نگریست.

وی تصریح کرد: او یک دانشمند باورمند تاریخ ایران باستان و اسلام ناب بود، و در یک‌کلام او یک ایرانی مسلمان بود.

در ادامه این مراسم علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مازیار محمودآبادی پسر استاد محمودآبادی و سه نفر از اساتید تاریخ‌دانشگاه اصفهان (دکتر محمدحسین ریاحی، دکتر احمد کامرانی فر، دکتر داریوش موگویی) به سخنرانی در خصوص شخصیت و آثار ماندگار استاد پروفسور محمودآبادی پرداختند.

به گزارش ایمنا، زنده‌یاد «پرفسور سید اصغرمحمودآبادی» تاریخ‌دان، مؤلف و تحلیل‌گر وقایع تاریخی ایران با تألیف کتاب "حضور ایران در جهان باستان" وقایع تاریخی ۱۴۰۰ ساله ایران را به شکل فشرده به نگارش درآورد. این دانشمند فرهیخته اصفهانی از استادان به‌نام دانشگاه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان در سن ۷۶ سالگی در مرداد سال گذشته درگذشت به همین مناسبت گرامیداشت اولین یادمان پرفسور سید اصغر محمودآبادی با حضور خانواده و دوستان و همکارانش در حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

کد خبر 677190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.