واکنش فدراسیون والیبال به شایعه معاف نشدن جوانان قهرمان

نایب رئیس فدراسیون والیبال به شایعه عدم معافیت جوانان والیبالیست از خدمت سربازی واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا، امروز خبری مبنی بر اینکه ملی‌پوشان تیم ملی والیبال جوانان که در آوردگاه جهانی به عنوان باارزش قهرمانی رسیدند از خدمت سربازی معاف نخواهند شد از سوی برخی منابع خبری منتشر شد.

وحید مرادی، نایب‌رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به این خبر اظهار کرد: پس از قهرمانی تیم جوانان جمشید فولادی، رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح از ما لیست بازیکنان تیم جوانان را خواست. تاکنون از سوی این نهاد پاسخی به درخواست ما داده نشده است.

وی افزود: در قانون آمده که تیم‌ها یا نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی جهان یا دارنده مدال طلای بازی های آسیایی مشمول معافیت از سربازی خواهند شد و اشاره‌ای به این مسئله که آیا رده سنی جوانان هم مشمول این قانون می‌شد یا خیر نشده است.

نایب رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: در سال ۲۰۱۹ که تیم ملی جوانان قهرمان جهان شد مقام معظم رهبری با معافیت بازیکنان این تیم موافقت کردند. الان هم منتظر هستیم تا نتیجه درخواست ما از ستادکل نیروهای مسلح مشخص شود.

مرادی در پایان در مورد اینکه چقدر احتمال دارد بازیکنان تیم جوانان نتوانند از معافیت سربازی برخوردار شوند، عنوان کرد: احتمال حل نشدن این مسئله را متصور نیستیم. پیگیر کارهای اداری آن هستیم تا ان‌شاءالله به سرانجام برسد.

میلاد تقوی، دبیر فدراسیون والیبال هم در گفت‌وگویی به این شایعه واکنش نشان داد. وی اظهار کرد: لیست اسامی بازیکنان تیم جوانان به نظام وظیفه ارسال و نامه نگاری‌های لازم به مراجع ذیصلاح که باید در جریان این موضوع قرار می‌گرفتند انجام شده است. تاکنون هیچ پاسخ رسمی در خصوص رد معافیت ملی‌پوشان به فدراسیون والیبال اعلام نشده است. امیدواریم با توجه به افتخاری که تیم ملی جوانان کسب کرده با درخواست معافیت بازیکنان این تیم موافقت شود.

کد خبر 677184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.