خرید برنج در ازای چک‌های ۴ میلیاردی جعلی

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: فردی که با ارائه چک جعلی مبلغ چهار میلیارد و ۵۷۰ میلون ریال از یکی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی دستگیر شد.

سرهنگ نعمت خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در قبال خرید برنج با ارائه چک جعلی از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد شاکی از طریق یکی از سایت‌های فروش کالا با فردی ناشناس آشنا شده، مقادیری برنج را به وی فروخته و در ازای مبلغ آن چند فقره چک به ارزش چهار میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال دریافت کرده است، اما پس از مراجعه به بانک متوجه جعلی بودن چک‌ها شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با اشاره به اینکه شاکی هیچ نشانی و مشخصات دقیقی از متهم نداشتیم و متهم نیز پاسخگوی تلفن خود نبود، تصریح کرد: با بررسی‌ها و اقدامات تخصصی و هوشمندانه پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا، هویت و نشانی کلاهبردار مشخص و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از استان‌های جنوبی کشور دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: شهروندان قبل از انجام هرگونه معامله‌ای از هویت طرف دیگر معامله، اصالت، صحت پول، چک دریافتی و کالای مورد معامله اطمینان حاصل کنند تا فریب افراد کلاهبردار و سودجو را نخورند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 677159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.