انهدام باند سارقان سیم برق که ۳ میلیارد به جیب زده بودند

فرماندهی انتظامی شهرستان نجف‌آباد از دستگیری اعضای باند سه نفره سرقت سیم برق در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان و اعتراف متهمان به ۴۹ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ میثم گوهری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم برق در شهرستان نجف‌آباد، موضوع به صورت ویژه در قرارگاه مقابله با سرقت این شهرستان بررسی و اقدامات لازم جهت شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان انجام شد.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی میدانی صحنه‌های وقوع جرم، جمع‌آوری سرنخ‌های موجود در محل‌ها و بهره‌گیری از اقدامات علمی و هوشمندانه، سرانجام هویت یکی از سارقان سابقه‌دار که در این سرقت‌ها دست داشت را به دست آوردند و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد با اشاره به کشف ۲۰۰ متر سیم برق مسی هوایی و ۷۰ متر کابل برق با روکش در بازرسی از منزل متهم، گفت: متهم که در برابر مدارک و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، دو نفر دیگر از هم‌دستان خود را معرفی کرد. این افراد نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر و هر سه نفر در مجموع به ۴۹ فقره سرقت سیم برق در شهرستان اعتراف کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان در اعترافات خود اعلام کردند که سیم‌های مسروقه را پس از سرقت به مخفیگاه خود برده، در آنجا سیم‌های مسی را از روکش خارج کرده و سپس آنها را به دو نفر ضایعاتی به مبلغ سه میلیارد ریال فروخته‌اند. با اقدامات تخصصی کارآگاهان هر دو مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر و با تکمیل شدن تحقیقات، تمام متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کد خبر 677155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.