نرخ بیکاری یک درصد کاهش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم شاهد کاهش آمارهای نرخ بیکاری هستیم طبق آخرین گزارش در بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار ۱۴۰۱ نرخ بیکاری یک درصد کاهش داشت و سایر مراکز آماری و بیمه‌ای این کاهش نرخ بیکاری را تأیید می‌کنند.

به گزارش ایمنا، سید صولت مرتضوی در حاشیه دومین جشنواره ملی مهارت، اظهار کرد: ارتقای مهارت در دستور کار دولت قرار گرفته است و سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای از شروع دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام داده است که استفاده از توان بخش خصوصی، تأسیس کارگاه‌ها، صدور مجوز مراکز جوار کارگاهی، طرح مدارس ملی مهارت تابستانه از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

وی افزود: در همین مدت زمان کمتر از دو سال عمر دولت آیت الله رئیسی دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آموزش مهارتی دیده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل، گفت: در معاونت اشتغال وزارت کار این سامانه راه‌اندازی شده است تا با ارتباط بین کارفرما و افراد جویای، نیاز به نیروی کار فراهم شود. اکنون از طریق این سامانه ارتباط خوبی بین کارجو و کارفرما ایجاد شده است.

مرتضوی تاکید کرد: در دولت سیزدهم شاهد کاهش آمارهای نرخ بیکاری هستیم طبق آخرین گزارش در بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار ۱۴۰۱ نرخ بیکاری یک درصد کاهش داشت و سایر مراکز آماری و بیمه‌ای این کاهش نرخ بیکاری را تأیید می‌کنند، طبق گزارش سازمان تأمین اجتماعی در این دولت نرخ بیمه بیکاری کاهش و تعداد بیمه شدگان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: همه نهادهای مربوطه نیاز است تا دست به دست هم داده برای ایجاد فرصت شغلی در کشور تلاش کنند.

منبع: ایرنا
کد خبر 677149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.