دوری ۲ ماهه سردار آزمون از فوتبال به‌دلیل مصدومیت / مهاجم ایرانی مقابل درِ خروجی؟

تاندون پای مهاجم ایرانی لورکوزن آلمان دچار ضربه شده و او ۶ تا ۸ هفته از میادین دور خواهد بود. آزمون تا شروع سپتامبر به میادین بازنمی‌گردد و ۳ هفته نخست بوندس‌لیگا و بازی اول بایرلورکوزن در جام‌حذفی را دست خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به‌نقل از نشریه کیکر آلمان، پس از اینکه سردار آزمون، مهاجم ایرانی تیم فوتبال بایرلورکوزن روز دوشنبه هفته گذشته در زالفلدن اتریش در جریان تمرینات شیرهای ژرمن از ناحیه ساق پای‌چپ خود آسیب دید، باشگاه لورکوزن عصر همان‌روز از "آسیب عضلانی" آزمون خبر داد و به این ترتیب اردوی تمرینی که تازه شروع شده بود، برای این مهاجم تمام شده بود و آزمون صبح روز بعد از روز نخست تمرینات، هتل تیم را ترک کرد.

اما این همه ماجرا نیست زیرا مصدومیت سردار، بسیار جدی‌تر از اعلام تیم پزشکی لورکوزن است؛ از آنجا که تاندون پای این بازیکن ۲۸ ساله نیز تحت تأثیر قرار گرفته بود، او اکنون ۶ تا ۸ هفته از میادین دور خواهد بود؛ یک شکست سخت برای آزمون این است که او که در حالت ایده‌آل تا اوایل سپتامبر به زمین بازنخواهد گشت و بنابراین بازی دور اول لورکوزن در جام‌حذفی آلمان و ۳ بازی اول بوندس‌لیگا را از دست خواهد داد. همچنین اگر دوره توانبخشی آزمون خوب پیش نرود، حداقل حضور او در پانزدهم ماه سپتامبر در بازی برابر بایرن‌مونیخ امکان‌پذیر خواهد شد.

مهاجم مرکزی لورکوزنی‌ها در پاییز سال ۲۰۲۲ پس از تحمل مصدومیت مشابه حین گرم‌کردن بدنش در جریان بازی لیگ قهرمانان اروپا برابر پورتو، چهارم ماه اکتبر دچار مصدومیت شد و جام‌جهانی قطر در سه بازی گروهی بین بیست‌ویکم تا بیست‌ونهم ماه نوامبر تقریباً برای آزمون مناسب نبود. شرایط ستاره تیم ملی ایران در آن زمان هنوز کیلومترها با چیزی که برای داشتن یک شانس واقعی برای بازی در بوندس‌لیگا لازم بود، فاصله داشت.

این ضربه سختی برای آزمون از دو جهت است: اول اینکه او در شروع آماده‌سازی خود را خوب نشان داد. ثانیاً با این مدت‌طولانی دوری وی از میادین، آزمون احتمالاً در این پنجره نقل‌وانتقالات از لیست لورکوزن خارج خواهد شد. پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی در تاریخ یکم ماه‌سپتامبر به پایان می‌رسد و امیدهای لورکوزن برای دریافت مبلغی حدود ۱۰ میلیون یورویی برای آزمون در این تابستان احتمالاً از بین رفته است.

با این شرایط، بعید است که هیچ باشگاهی چنین مبلغی را برای بازیکن ایرانی که اوایل سال ۲۰۲۲ با مبلغ ۲.۵ میلیون یورو از زنیت سنت‌پترزبورگ روسیه به لورکوزن آمد و بارها با مشکلات سلامتی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، ارائه دهد. این مسئله نیز برای آزمون تلخ است، زیرا پس از امضای قرارداد لورکوزن با ویکتور بونیفاس (که از یونیون سن‌ژیلو آمده بود) و بازگشت پاتریک شیک (پس از عمل جراحی) که توسط باشگاه برای اوایل اکتبر برنامه‌ریزی شده بود، خطر نیمکت‌نشینی پس از بازگشت به میادین وی را تهدید می‌کند و احتمالاً مهاجم سوم یا چهارم لورکوزن خواهد بود.

کد خبر 677082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.