جوامع پایبند به قانون؛ مردم ایران را به قانون‌شکنی دعوت می‌کنند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: دشمن جنگ ترکیبی تمام عیار را آغاز کرده که یکی از جلوه‌های این موضوع دعوت به قانون‌شکنی است در حالی که برای خودشان ضوابط دارند اما جامعه متمدن ما را به هنجارشکنی دعوت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محسن مظاهری صبح امروز _سه‌شنبه دهم مرداد_ در گردهمایی تبیینی مدیران مراکز هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با رویکرد عفاف و حجاب اظهار کرد: بنا به نقل علامه طباطبایی انسان ذاتاً موجودی استخدام‌گر است که این امر موجب اختلاف می‌شود و تنها یک راه برای برقراری حدود یعنی قانون وجود دارد.

وی با بیان اینکه خداوند بنا به فطرت انسان، نظام قوانین قرار داده تا انسان‌ها نسبت به یکدیگر تعدی نداشته باشند، افزود: قوانینی که خداوند تدوین کرده، در قالب دین عرضه شده و در ادامه انسان‌ها نیز برای مسائل اجتماعی بر اساس نیازها قوانینی تدوین کردند که مبنای آن مبانی دینی جامعه یا سلیقه بزرگان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، تصریح کرد: دنیای امروز دنیای ارتباطات است اما تمام ارتباطات باید بر اساس ضوابط و قوانین باشد و در این راستا رعایت و تعهد به ضوابط باعث می‌شود افراد بدون تنش اختلافی اهداف خود را پیش ببرند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی از جمله متمدن‌ترین مردم دنیا هستند و در این مسیر این تمدن دارای افتخاری چندین هزار ساله و مجموعه‌ای مدون و نظام‌مند بوده که افتخار است.

حجت‌الاسلام مظاهری خاطرنشان کرد: دشمن به جنگ با ما آمده و در این مسیر جنگ ترکیبی تمام عیار را آغاز کرده که یکی از جلوه‌های این موضوع دعوت به قانون‌شکنی است در حالی که برای خودشان ضوابط دارند اما جامعه متمدن ما را به هنجارشکنی دعوت می‌کنند.

وی گفت: شاهدیم که قوانین و جرایم ایران بازدارنده و سنگین نیست اما مردم ما اخلاق و قانون‌مدار هستند و این موضوع افتخار ما است اما در مقابل دشمنان با ترویج قانون‌شکنی به‌دنبال فروپاشی جامعه ما هستند.

حجت‌الاسلام مظاهری با تاکید بر اینکه قریب به اتفاق بانوان جامعه ما متمدن هستند، اظهار کرد: بر خلاف تلاش‌های دشمنان بانوی متمدن ایرانی به واسطه ریشه‌های اصلی خود شاید تحت تأثیر فضای جریان‌ساز دشمن قرار گرفته باشد اما مبانی او، شاکله‌ای معنویت‌جو است و حاضر نیست حدود خود را زیر پا بگذارد.

وی با یادآوری اینکه پیش از محرم فراخوان دادند که روضه‌های امام حسین (ع) را به‌هم بزنید اما این فراخوان شکست خورد، تصریح کرد: هنرمندان باید برای معدود افرادی که تحت تأثیر فضای دشمن قرار گرفتند کار هنری تولید کنند و در این مسیر باید نشان دهیم که بانوی ایرانی با حیا و عفت است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با تاکید بر اینکه حوزه هنر حوزه فرهنگ‌سازی و رفتارسازی در جامعه است و در این مسیر ما نیز آماده کمک‌رسانی هستیم، اظهار کرد: اصفهان در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده و امید است در حل تنشی که دشمن با تحریف در حال پیشبرد آن هست نیز پیشتاز باشیم.

وی خاطر نشان کرد: بانوانی که برخی اصول را زیر ما گذاشته بودند برای مشاوره دعوت شدند و در این راستا تدبیر دادستان و مدیرکل دادگستری این بوده که معرفت و آگاهی افراد افزوده شود که در این مسیر تا به هم اکنون صدها بانو در مراکز مشاوره حضور پیدا کرده و متناسب با درخواست خودشان با کارشناسان به مباحثه و گفت‌وگو پرداختند و بیش از ۹۷ درصد آن‌ها اصلاح رفتار داشتند.

کد خبر 677079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.