یادی از شهید حاج‌غلامرضا خطابخش و آخرین توصیه‌ای که او داشت

چنان عشق به حضرت اباعبدالله (ع) در تاروپود وجودش تنیده شده بود که ذکر «یا حسین (ع)» از لبانش نمی‌افتاد و دست سرنوشت شهادتش را در ایام سوگواری مولایش رقم زد تا حاج‌غلامرضا خطابخش پس از ۳۹ سال صبوری بر دردهای ناشی از مجروحیت در این ایام به دیدار مولایش بشتابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همین چند روز پیش بود که خبر شهادتش به گوشمان رسید؛ جانباز قطع‌نخاعی که از پایه‌گذاران اعیاد غدیر در اصفهان بود و نامش با نام مولا علی (ع) گره خورده بود. حاج‌غلامرضا خطابخش در سال ۱۳۶۳ در جریان یک مأموریت به درجه جانبازی نائل شده بود. او که در عنفوان جوانی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده بود تا کسی نگاه چپ به این خاک نکند، در زمره نیروهایی به‌شمار می‌رفت که به آنها دستور تشکیل تیپ ۲۸ صفر داده شده بود.

ناصر بهروان، خواهرزاده شهید خطابخش با اشاره به خاطره یکی از هم‌رزمان او درباره چگونگی شکل‌گیری این تیپ اظهار کرد: او نیرویی جوان، قدبلند، پرتوان و جسوری بود که در کارهای خدماتی و تأسیساتی تجربه‌های زیادی داشت و در آن زمان بیشترین فشارهای کاری روی نیروهای خدمات بود و شهید خطابخش با مسئولیتی که داشت وظیفه سنگینی را به دوش می‌کشید.

وی افزود: یکی از همان روزها که تازه از اهواز به مقر تیپ آمده بودند، به دو نفر نیروهای سربازی که در اختیار داشت، گفته بود: بروید یک کپسول هوا (اکسیژن) بیاورید، اما آنها شروع به بهانه‌گیری کرده بودند و به خاطر نبود ماشین و مسافت زیاد از انجام این کار طفره می‌رفتند.

بهروان ادامه داد: در آن هنگام شهید خطابخش خودش برای آوردن کپسول هوا رفته بود و بعد از آوردن آن، به نیروهایش گفته بود: شما آوردن یک کپسول برایتان سخت است. در صورتی که برادران شما در خط (میدان نبرد) گلوله توپخانه‌ها را به این صورت جابه‌جا می‌کنند.»

خواهرزاده شهید خطابخش با بیان اینکه او جزو نیروهای یگان دریایی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بود که در عملیات بدر حضور داشت، تصریح کرد: سنگر فعالیت‌های فرهنگی، سنگر جدید شهید پس از پایان جنگ تحمیلی بود که به‌طور جدی آن را دنبال می‌کرد.

بهروان با اشاره به خصوصیات اخلاقی ویژه این شهید که تا آخرین روزهای عمرش هم در فکر دستگیری از نیازمندان بود، خاطرنشان کرد: سفارش به خواندن نماز اول وقت، آخرین توصیه شهید خطابخش در وصیت‌نامه‌اش بود، توصیه‌ای که خود هیچ‌گاه آن را ترک نکرده بود.

یادی از شهید غلامرضا خطابخش و آخرین توصیه‌ای که او داشت

به گزارش ایمنا، سردار حاج‌غلامرضا خطابخش هم‌زمان با شب تاسوعای حسینی پس از سال‌ها صبوری بر رنج‌های ناشی از مجروحیت به یاران شهیدش پیوست و پیکر مطهرش روز عاشورا در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت.

کد خبر 677072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.