گردشگری محرم، راهی برای افزایش جذب و ماندگاری گردشگران در اصفهان

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برای جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران در شهر اصفهان، لازم است علاوه بر گردشگری تاریخی، شاخه‌های دیگری از گردشگری، مانند گردشگری مذهبی و معنوی همچون گردشگری محرم نیز مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: «گردشگری مذهبی و معنوی» در زیرشاخه‌های گردشگری تعریف می‌شود که گردشگری محرم نیز در این مجموعه قرار می‌گیرد.

وی افزود: تعدادی مجموعه گردشگری، زیرمجموعه اداره گردشگری شهرداری اصفهان در زمینه گردشگری مذهبی و معنوی فعالیت می‌کنند و رویدادی به نام «رمضان گرد» در ماه رمضان در این مجموعه‌ها برگزار شد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: اکنون نیز در این مجموعه‌ها به دنبال ایجاد تولید محتوا برای یک رویداد گردشگری محرم هستیم که بعد از دهه دوم محرم قابلیت اجرا پیدا می‌کند و در این رویداد سعی می‌شود هم به معرفی ظرفیت‌های مذهبی و معنوی اصفهان پرداخته شود، هم محصول تولید شود و هم رویداد برگزار شود.

وی گفت: در توسعه گردشگری مذهبی، لازم است از تجربه شهرهای دیگر مانند شهر یزد که اکنون به‌عنوان مرکز گردشگری محرم شناخته می‌شود، استفاده کنیم.

مساح افزود: علاوه بر این، کتاب «گردشگری مذهبی و معنوی» نوشته محمد زاهدی به سفارش این اداره، حدود چند ماه دیگر آماده و منتشر می‌شود و به معرفی این رشته از گردشگری و ظرفیت‌های شهر اصفهان می‌پردازد همچنین برنامه‌ریزی برای این حوزه ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های گردشگری مذهبی در کشور ما هنوز هدفمند و توسعه‌یافته نیست، این کتاب سعی دارد که گردشگری مذهبی را به‌طور شفاف تعریف کند و پیشنهادهایی در این حوزه ارائه می‌دهد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه رونق گردشگری مذهبی در اصفهان، برای گردشگران داخلی کم و برای گردشگران خارجی قابل‌قبول است، اظهار کرد: گردشگران داخلی، به دلیل در تماس دائم بودن با آئین‌های مذهبی، مزیت‌های آن را به‌عنوان گردشگری به‌طور کامل درک نمی‌کنند اما گردشگران خارجی، به‌ویژه از کشورهای غیرمذهبی، جذب این مراسم می‌شوند به ویژه نذری دادن و تماشای کارهای گروهی مردمی برایشان جذب است و علاقه دارند که این موارد را تماشا کنند و در بخشی از آن نیز شرکت کنند.

کد خبر 677028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.