عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال معترض قوانین سازمان لیگ!

با وجود اینکه سازمان‌ لیگ تحت نظارت فدراسیون فوتبال است اما گویا قوانینی که وضع شده برای اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ناخوشایند و برخلاف عقیده آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن‌های فصل پیش‌روی تیم فوتبال بزرگسالان سپاهان، به سازمان‌لیگ انتقادات شدیدی کرد و با کنایه‌هایی که به آن‌ها زد به‌طور آشکار نشان داد ارتباطات خوبی در این میان وجود ندارد که این موضوع می‌تواند اتفاقات ناخوشایندی را در طول فصل پیش‌رو رقم بزند.

محمدرضا ساکت در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: نسبت به مقرراتی که امسال ایجاد شده است، چه مقررات سی‌گانه که بسیاری از آن جای اشکال دارد و چه مواردی که در حوزه مالی است، دقت نظر کامل صورت نگرفته است. ما این موارد را به سمع و نظر مبادی ذی‌ربط رسانده‌ایم و تا امروز هیچ‌گونه اعتراض میدانی نکرده‌ایم‌. سپاهان با همه مقررات همراه است اما چون تکیه بر یک نظام شفاف داریم، اشکالات را ترسیم و اعلام می‌کنیم، همچنین مصلحت‌اندیشانه برخورد نمی‌کنیم.

قوانین جدید سازمان‌لیگ صدای فدراسیون فوتبال را هم درآورد!

وی افزود: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از اندیشمندان بزرگ حوزه باشگاه‌داری ایران که در حال حاضر در مدیریت باشگاه‌ها حضور ندارند، در خصوص این قوانین سوال نکرد. امسال به‌اصطلاح مقرراتی گذاشتند تا لیگ را جوان کنند؛ تا به‌امروز نگفتم اما امروز می‌گویم لیگ را پیر کردند. حذف چهار بازیکن زیر ۲۵ سال، کاهش ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال به ۶ بازیکن، کاهش ۱۵ بازیکن زیر ۲۱ سال به ۶ بازیکن یک حرکت ناپخته بود که دقیق کارشناسی نشده بود. به‌عنوان آخرین باشگاه بودجه خود را اعلام خواهیم کرد تا به قوانین و مقرراتی که سر تا پا ایراد دارد، به‌صورت مکتوب اشاره کنیم و ثابت می‌کنیم که چشم‌بسته چیزی را امضا و اعلام نمی‌کنیم.

صحبت‌های محمدرضا ساکت به‌عنوان مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری منطقی و در حمایت از حق و حقوق باشگاهی بود که برای موفقیت آن تلاش می‌کند اما نکته اینجا است که ساکت علاوه‌بر مدیرعاملی سپاهان، عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال نیز هست؛ ارگانی که بالاتر از سازمان لیگ دستورات فوتبال ایران را به اجرا در می‌آورد و طبیعتاً هر تصمیمی که از سوی سازمان لیگ گرفته می‌شود، باید مورد تأیید رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم قرار گیرد.

اکنون سوال اینجا است که چطور ارتباط پایداری بین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ وجود ندارد که پس از وضع قانون و مقررات جدید برای فصل آتی، شخصی همچون محمدرضا ساکت به‌عنوان یک عضو، از ارگان بالادستی شاکی است؟ آیا سازمان لیگ برای وضع چنین قوانینی از فدراسیون فوتبال تأیید گرفته یا اصلاً این موارد را با آنان در میان گذاشته است؟ مهم‌تر اینکه فدراسیون فوتبال مگر بر انجام جلسات، وضع مقررات و پیشبرد اتفاقات فوتبال ایران که برعهده سازمان‌لیگ است، نظارت ندارد که منجر به مطرح شدن این حجم از انتقادات شده است و در عملاًل هیچ‌کس پشت سازمان لیگ و مقرراتش چه درست و چه غلط درنمی‌آید و حتی نسبت به آن موضع نمی‌گیرد؟

روز گذشته نمهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره تعویق احتمالی هفته اول فصل بیست‌وسوم لیگ برتر اظهار کرد: سازمان لیگ نامه‌ای را برای من ارسال کرده است که آن را به همراه آئین‌نامه فیفا به وزارت کشور و میراحمدی ارسال کردم. انشاالله قبل از آغاز لیگ جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم تا مشخص شود مسابقات چگونه اداره خواهد شد.

قوانین جدید سازمان‌لیگ صدای فدراسیون فوتبال را هم درآورد!

با مطرح شدن این صحبت‌ها از سوی مهدی تاج سوال سوم هم پیش می‌آید؛ یعنی در شرایطی که طبق روال عادی و برنامه از پیش تعیین شده قرار است روز پنجشنبه هفته جاری فصل جدید لیگ برتر شروع شود، هنوز فدراسیون فوتبال جلسه‌ای نسبت به آن با سازمان لیگ برپا نکرده که انشاالله قرار است جلسه‌ای درباره آن برگزار شود. طبیعتاً باید در زمان فعلی تمام برنامه‌ها و موارد مورد نیاز برای فصل جدید لیگ برتر انجام گرفته باشد، اما ظاهراً این‌طور نیست.

حال اینکه باید به فدراسیون فوتبال به‌خاطر نبود نظارت کافی بر اوامر ارگان و نهاد پائین‌دستی ایراد بگیریم یا اینکه سازمان لیگ فوتبال را به‌علت ناهماهنگی‌هایی که با فدراسیون دارد، بازخواست کنیم، نامفهوم است، اما مسئله مهم در زمان فعلی برقراری نظم و رضایت تمام افرادی است که با فوتبال در ارتباط هستند و بتوان امیدوار بود حداقل هر قانونی هم برپا می‌شود، کارشناسی‌شده و هدفمند باشد تا راهی برای نفوذ انتقادات ریز و درشت وجود نداشته باشد.

کد خبر 677023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.