اولویت‌بندی پروژه‌های شهرداری اصفهان در سبدهای ۳ ماهه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: پروژه‌های جدید شهرداری به‌عنوان اولویت‌های سال جاری در سبدهای سه‌ماهه قرار داده می‌شود.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه‌های جدید شهرداری اصفهان اظهار کرد: این پروژه‌ها در قالب سبدهایی در دوره‌های سه‌ماهه اولویت‌بندی می‌شود که سبد سه‌ماهه اول بالغ بر ۱۴ پروژه است.

وی افزود: سبد سه‌ماهه دوم پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان با ۲۵ پروژه و سبد سه‌ماهه سوم نیز با تعدادی پروژه هدف‌گذاری شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه سبدها شامل تعدادی پروژه جدید است که در طول سه‌ماه آغاز می‌شوند و شامل پروژه‌های ادامه‌دار مانند رینگ چهارم و مترو نمی‌شود، تصریح کرد: این پروژه‌ها به‌عنوان اولویت‌های سال جاری در سبد سه‌ماهه قرار داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در سه ماهه دوم امسال (تیر، مرداد و شهریور) تمام مجموعه پروژه‌های پساب شامل رینگ پساب و منبع آب در حوزه خدمات شهری شامل رینگ پساب از محدوده پل وحید تا سی‌وسه‌پل، سی‌وسه‌پل تا پل بزرگمهر، میدان لاله تا پل سرهنگ، تصفیه‌خانه ناژوان و تمام مخازن آب در محدوده رینگ پساب از جمله پارک مشتاق، پارک جانبازان، باغ غدیر و خط انتقال کلکتور در اولویت‌های اجرایی است.

ابراهیمی ادامه داد: بخش دیگر پروژه‌ها در حوزه سازمان نوسازی مانند امام‌زاده اسماعیل، گذر قصر، سرای هنرمندان و باباقاسم و پروژه‌های گردشگری از جمله خیابان غذا، پارک ماجراجویی، گذر گردشگری، زمین‌های ورزشی تخصصی و مینی‌گلف که توسط شرکت توسعه سیاحتی سپاهان و مدیریت ناژوان تعریف شده است، در سه ماهه دوم یا اوایل سه ماهه سوم امسال آغاز می‌شود.

وی اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های گردشگری شرکت توسعه سیاحتی و ناژوان بودجه پیش‌بینی شده است، گفت: این پروژه‌ها در پهنه‌هایی مانند ناژوان و کوه صفه که ظرفیت گردشگری دارد، اجرایی می‌شود.

هفته اول شهریورماه امسال فهرست عناوین این پروژه‌ها در قالب جلسه شورای راهبردی بررسی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به پروژه‌های سه‌ماهه سوم امسال (مهر تا آذرماه) در این کلان‌شهر خاطرنشان کرد: پروژه‌های مرکز آموزش آتش‌نشانی، شهرک بازیافت، هاضم، پردیس‌های فرهنگی، مرکز داده، بوستان باغ گل و ایستگاه متروی سپاهان‌شهر هرچند که بحث‌هایی سر مکان آن وجود دارد، جزو اولویت‌های سه‌ماهه سوم است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در تمام مناطق توزیع شده است، گفت: پروژه‌های محله‌محور نیز در دسته این پروژه‌ها قرار دارد، تمام تلاش ما این است که تخصیص اعتبارات تا پایان آذرماه انجام شود.

ابراهیمی با بیان اینکه هم‌زمان برای بودجه ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی انجام می‌شود، ادامه داد: لایحه بازنگری برنامه راهبردی اصفهان به شورای اسلامی شهر تقدیم شد؛ در این برنامه، سند اصفهان را در افق ۱۴۱۰ بازنگری کردیم که مبتنی بر اهداف و راهبردهای آن برنامه پروژه تعریف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌بندی سبد پروژه‌های ۱۴۰۳ آغاز شده است، گفت: هفته اول شهریورماه امسال فهرست عناوین این پروژه‌ها در قالب جلسه شورای راهبردی بررسی می‌شود، سبد با حضور مناطق و نمایندگان ستاد بررسی و پس از تأیید به شورای سیاست‌گذاری ابلاغ می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: تمام تلاش ما این است پروژه‌ای پیشنهاد داده شود که شفاف باشد و با سرعت پیش برود.

کد خبر 676996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.