سند توسعه راهبردی گردشگری شهرستان لنجان تدوین می‌شود

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت:رشد و توسعه گردشگری مبحثی بلندمدت است و نمی‌توان نسخه‌ای برای آن نوشت و انتظار داشت در یک سال مشکلات پیش روی این حوزه حل شود، اما با تهیه سند توسعه گردشگری شهرستان لنجان این مسیر بسیار هموار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملک‌پور شامگاه_ دوشنبه نهم مردادماه_ در نشست کمیته گردشگری هیئت اندیشه‌ورزان شهرستان لنجان، اظهار کرد: در سالیان گذشته حوزه گردشگری همواره به عنوان یکی از راه‌های توسعه شهرستان لنجان مطرح بوده اما سوالاتی نیز در این حوزه مطرح شده که آیا برای توسعه گردشگری این شهرستان برنامه‌ای وجود دارد و یا اینکه آیا سندی در این خصوص تهیه شده است.

وی افزود: امروز برای اینکه مشخص شود برای توسعه گردشگری شهرستان لنجان چه کارهایی باید انجام دهیم، کمیته گردشگری هیئت اندیشه‌ورزان شهرستان لنجان وارد عمل شده تا سند توسعه راهبردی گردشگری این شهرستان تهیه و تدوین و در نهایت پس از تصویب ابلاغ شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرستان لنجان از ظرفیت گردشگری بالایی در حوزه‌های مختلف طبیعت، سلامت، صنعت، کشاورزی و… برخورداری است و با توجه به ویژگی اقلیمی که دارد این شهرستان می‌تواند در هر چهارفصل میزبان تورهای گردشگری و توریست‌ها باشد اما از این ظرفیت به‌خوبی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: رشد و توسعه گردشگری مبحثی بلندمدت است و نمی‌توان نسخه‌ای برای آن نوشت و انتظار داشت طی یک سال مشکلات پیش روی این حوزه حل شود، اما با تهیه سند توسعه گردشگری شهرستان لنجان همه موارد توسعه این صنعت از قبیل مباحث روان‌شناختی، زیبایی‌شناسی، گردشگری، جامعه‌شناسی، اقتصاد و کشاورزی که برای این شهرستان مناسب است در این سند موردتوجه قرار می‌گیرد.

ملک‌پور با بیان اینکه در سند توسعه راهبردی گردشگری شهرستان لنجان وظایف هر دستگاه برای تحقق این سند مشخص خواهد شد، اضافه کرد: رونق گردشگری مستلزم همکاری تمام نهادهای دولتی و بخش خصوصی و سهیم کردن آنان در این مسیر است که تمام این موارد در سند توسعه راهبردی گردشگری مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس جلسات متعددی نیز با بخشداران، دهیاران و مسئولان ادارات و نهادهای مختلف در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: گردشگری زمانی در یک شهر توسعه پیدا می‌کند که همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز به تحقق این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند و بر همین اساس کمیته گردشگری هیأت اندیشه ورزان شهرستان لنجان اقدام به تشکیل فراکسیون‌های مختلف از جمله فراکسیون آموزش و پژوهش، فراکسیون شهرداری‌ها و شوراها، فراکسیون گردشگری صنعتی، فراکسیون گردشگری کشاورزی، فراکسیون گردشگری سلامت و… کرده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: گردشگری در کنار سایر ظرفیت‌ها رشد پیدا خواهد کرد و لازمه رشد گردشگری در شهرستان لنجان نیز تهیه سند توسعه راهبردی گردشگری و حضور همه‌جانبه دستگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و… است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد شفافیت و اطلاع‌رسانی اقدامات کمیته گردشگری برای شهروندان، یادآور شد: کمیته گردشگری هیئت اندیشه‌ورزان شهرستان لنجان بر مباحثی چون تقویت فضای کسب و کار حوزه گردشگری، زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و فرهنگ‌سازی، تبلیغات و بازاریابی تمرکز دارد و امیدواریم با ارائه گزارش به شهروندان شاهد افزایش همراهی آنان در این خصوص باشیم.

کد خبر 676979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.