لزوم تردد ۲۴ ساعته کامیون‌های حامل مواکب و تجهیزات از مرز سومار

استاندار کرمانشاه خواستار تردد ۲۴ ساعته کامیون‌های حامل مواکب و تجهیزات اربعین حسینی از مرز سومار به کشور عراق شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدطیب صحرایی امروز _دوشنبه نهم مردادماه_ در نشست مشترک وزرای کشورهای ایران و عراق در نقطه صفر مرز خسروی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم برگزاری مراسم اربعین در نهایت امنیت و سلامت برگزار شود.

وی با اشاره به فراهم کردن تأسیسات و زیرساخت‌های مناسب بهداشتی، درمانی، تغذیه و اسکان در مرز خسروی، افزود: مجموعه استان کرمانشاه در تلاش است که زوار تا نقطه ورود به کشور عراق، مسیر را به سلامت و در امنیت کامل طی کنند.

استاندار کرمانشاه خواستار تسهیل در تردد زوار اربعین شد و خطاب به وزیر کشور عراق گفت: اولین درخواست ما با توجه به افزایش گیت‌ها برای پذیرش زوار، تقویت تعداد و شیفت‌های گیت‌های خروجی در مرز منذریه عراق است.

وی اضافه کرد: دومین درخواست با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی، پذیرش ۲۴ ساعته گیت‌ها از طرف عراق در مرز منذریه است تا آماده خدمات‌رسانی باشند.

صحرایی تصریح کرد: مسیر نقطه صفر مرزی تا پارک‌سوار منذریه نیاز جدی به آسفالت دارد و از وزیر کشور عراق و استاندار دیالی درخواست داریم که این مسیر مورد توجه واقع شود، مرز منذریه در کربلا، نجف، بغداد و کاظمین برای عموم شناخته شده نیست و درخواست داریم تابلوهای اطلاع‌رسانی در مسیر نصب شود.

وی خواستار تردد ۲۴ ساعته کامیون‌های حامل مواکب و تجهیزات اربعین حسینی از مرز سومار به کشور عراق شد و گفت: استقرار پایگاه امداد و نجات در پنج کیلومتری مرز و اجازه تردد به آمبولانس‌های ایران تا محدوده ۱۵ کیلومتری خاک عراق از دیگر درخواست‌ها است.

به گزارش ایمنا، توافق بر سر چگونگی تردد اتوبوس‌ها در آن سوی مرز و هزینه حمل‌ونقل از دیگر خواسته‌های استاندار کرمانشاه بود که به وزیر کشور عراق ارائه کرد.

کد خبر 676961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.