توقیف محموله ۵۰۰۰ لیتری گازوئیل قاچاق و محموله یک تنی گردو

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از توقیف محموله پنج هزار لیتری گازوئیل قاچاق و محموله یک تنی گردو خبر داد.

سرهنگ بهزاد ثابت‌راسخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهر گز با اشراف اطلاعاتی خود از بارگیری گازوئیل قاچاق در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر گز به منظور انتقال غیرقانونی به جنوب شرق کشور مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

.وی افزود: مأموران پس از حصول اطمینان از موضوع، طی هماهنگی قضائی به محل اعزام شدند و دو قاچاقچی سوخت که در حال تخلیه سوخت قاچاق داخل تانکر یک دستگاه کامیون سوخت‌کش بودند را دستگیر کردند

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: در بازرسی از تانکر سوخت‌کش حاضر در محل، پنج هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع کشف و متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

وی تصریح کرد: همچنین مأموران انتظامی شهرستان در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، قسمت بار آن را بازرسی کردند.

سرهنگ ثابت‌راسخ افزود: در این عملیات یک تن و ۲۰۰ کیلو گردوی خارجی که بدون مدارک قانونی و معتبر گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بود، کشف شد و کارشناسان، ارزش محموله قاچاق مکشوفه را دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد. قاچاق کالا و ارز به طور مستقیم به اقتصاد و تولیدات داخلی کشور ضربه وارد می‌کند و پلیس با تمام توان در برابر این معضل اقتصادی ایستاده است. شهروندان نیز هر گونه اخبار در خصوص قاچاق کالا و ارز را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 676932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.