مدیریت پدیده گردوغبار در تهران یک موضوع ملی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: شناسایی چشمه‌های استانی و فرااستانی گردوغبار موضوع بسیار مهمی در راستای رفع این معضل بوده و رسیدگی و مدیریت این پدیده در استان تهران یک موضوع ملی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی‌مهر، امروز _دوشنبه نهم مردادماه_ در حاشیه جلسه کمیته اضطرار پدیده گردوغبار استان تهران که در اداره کل مدیریت بحران استان تهران با حضور اعضای عضو ستاد برگزار شد، اظهار کرد: پدیده گردوغبار در استان تهران یک موضوع ملی است و نباید تنها به برگزاری جلسه‌ها برای رفع این مشکل بسنده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تهدیدهای گردوغبار ضروری است که چشمه‌های گردوغبار داخل استانی شناسایی شود، افزود: با شناسایی این چشمه‌ها می‌توان راهکارهایی را ارائه داد، چشمه‌های گردوغبار در استان‌های همجوار نیز از اهمیت ویژه برخوردار است و باید هم‌فکری و گفتمان با استان‌های درگیر و استفاده از درس‌آموخته‌های این مناطق پیرامون مواجهه با گردوغبار در دستور کار اعضای کمیته قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ادامه داد: نکته با اهمیت بعدی، بررسی میزان آسیب‌پذیری استان از کشورهای همجوار است که می‌توان این موضوع را از طریق سازمان‌های مربوطه پیگیری کرد.

وی در خصوص اینکه سال گذشته بالغ بر ۲۰ جلسه در حوزه گردوغبار برگزار شد، خاطرنشان کرد: استفاده از درس‌آموخته‌های مراکز علمی و دانشگاهی استان‌های دیگر می‌تواند در رفع این معضل در استان تهران راه‌گشا باشد.

کد خبر 676927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.