افزایش ۱۴ درصدی میزان مصرف برق خانگی / هفته سختی پیش‌رو است

مصرف برق روز گذشته در ساعات پیک، ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس آمار منتشر شده از طرف شرکت مدیریت منابع برق ایران، مصرف برق روز گذشته _یکشنبه هشتم مردادماه_ در ساعت ۲۰:۰۶، به ۶۶,۹۶۳ مگاوات رسید. پیک مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۵۸,۵۷۷ مگاوات بود که افزایش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین ساعت ۱۴:۱۴ روز گذشته پیک مصرف برق ۷۱,۳۳۷ مگاوات بود، در صورتی که میزان مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۶۳,۴۷۸ مگاوات بوده که بیانگر رشد ۱۲ درصدی است.

ردیف تاریخ زمان نیاز مصرف برق در پیک نیاز مصرف برق در پیک (سال گذشته) ذخیره نیروگاه‌ها مصرف برق صنایع تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر (مجموع ۲۴ ساعت) میانگین فرکانس
۱ ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۰۶ ۶۶,۹۶۳ ۵۸,۵۷۷ ۳۹۹ ۴,۵۱۳ ۸,۱۹۵ ۴۹.۸۵
۲ ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۴ ۷۱,۳۳۷ ۶۳,۴۷۸ ۸۱۱ ۴,۵۹۲ ۸,۱۹۵ ۴۹.۸۵

آرش کردی، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اظهار کرد: سه روز گرم را (روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه) پیش‌رو داریم و پیش‌بینی می‌شود اوج مصرف حتی به ۷۳ هزار مگاوات نیز برسد، در چنین شرایطی نیاز است تا مردم همکاری خود را تداوم بخشند.

وی افزود: درخواست می‌کنیم مردم در سه روز آینده برای تأمین برق پایدار همه مشترکان، مصرف خود را مدیریت و با صنعت برق همراهی کنند.

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: اوج مصرف دیروز نسبت به‌روز مشابه پارسال هفت هزار و ۸۰۰ مگاوات بیشتر بود و این عدد نشان می‌دهد نیازمند مدیریت مصرف بهتر هستیم. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها، امروز اوج مصرف نزدیک به ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات و بیشتر خواهد بود.

کردی خاطرنشان کرد: استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، گیلان، قم، کردستان و شهر اهواز و تهران بزرگ در صدر دریافت پاداش مدیریت مصرف قرار دارند.

مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور نیز از افزایش ۵۰۰ مگاواتی برق نسبت به روز گذشته خبر داد و گفت: با افزایش دما در این روزهای گرم سال، مصرف کولرها در کشور حدود ۳۲ هزار مگاوات می‌شود که ۴۰ درصد تولید برق کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: تنظیم کولرهای گازی در دمای ۲۵ درجه می‌تواند تأثیر بسزایی بر بار شبکه داشته باشد و هر یک درجه افزایش در دمای کولرهای گازی، ۳ درصد مصرف برق آن را کاهش می‌دهد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایش دما در بیشتر نقاط کشور، ممکن است این هفته شاهد حد نصاب جدیدی در اوج مصرف باشیم.
کد خبر 676909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.