دمای هوای اصفهان تا پایان هفته تغییری ندارد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره نبود تغییر محسوس دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان، از استقرار جو نسبتاً ناپایدار تا اواخر هفته خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم استقرار جو نسبتاً ناپایدار تا اواخر هفته بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر گاهی وزش باد نسبتاً شدید، در نیمه شرقی و شمال استان، همراه با گردوخاک محلی، کاهش دید و نیمه غربی گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف وزش باد، گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواسط روز شنبه آغاز شده و تا پایان امروز با وقوع تندباد لحظه‌ای در اوایل شب و خیزش گردوخاک در مناطق شمال، شرق و مناطق مرکزی استان همراه است.

وی ادامه داد: در دو روز گذشته در شهرستان‌های خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، آران و بیدگل، کاشان، اصفهان، شرق اصفهان، نجف‌آباد، مورچه‌خورت، مبارکه، زرین‌شهر و کبوترآباد شاهد وزش باد، تندباد لحظه‌ای، گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا خواهیم بود.

آقایی با اشاره به فعالیت سامانه امروز در شهرستان‌های اردستان، مهاباد، زواره، آران و بیدگل، بادرود و مناطق همجوار با استان قم گفت: خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده، کهنسال و نهال‌ها از اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی اظهار کرد: اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغ‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، توقف و پارک نکردن خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره توصیه می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: کاشان و چوپانان با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 676905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.