مصاحبه و ارزیابی داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری، هفته جاری به پایان خواهد رسید

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دبیری در روز پنجشنبه دوازدهم مردادماه گفت: مصاحبه و ارزیابی داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری، هفته جاری به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: فرایند مصاحبه و ارزیابی داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری از یک ماه پیش شروع شده است و در هفته جاری به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به شیوه جدید ارزیابی که طی آن هر روز تنها شش نفر در هر کانون ارزیابی تحت بررسی قرار می‌گیرند، افزود: این ارزیابی‌ها موجب انتخاب معلمانی خواهد شد که شایستگی‌های لازم را داشته باشند و در نتیجه بهترین افراد، برای تدریس به دانش‌آموزان برگزیده شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دبیری در روز پنجشنبه دوازدهم مردادماه، تصریح کرد: در این آزمون، دبیران متوسطه اول، متوسطه دوم و فنی‌وحرفه‌ای پذیرش خواهند شد.

وی با اشاره به احداث هنرستان در قلب مرکز صنعتی برای نخستین بار در کشور، گفت: ایده هنرستان‌های جوار صنعت از استان اصفهان آغاز و تبدیل به الگویی برای سراسر کشور شد. روز گذشته نیز کلنگ مدرسه‌ای را در شهرک صنعتی علویجه منطقه مهردشت به زمین زدیم که برای نخستین بار در قلب یک مرکز صنعتی ساخته خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: روز گذشته، تفاهم‌نامه خوبی بین آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان پیرامون در اختیار گذاشتن ۲۰۰ مدرسه محله‌محور در سطح شهر استان امضا شد تا فضای این مدارس در نوبت بعدازظهر برای ورزش عموم مردم مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در این هنرستان، که به صورت کامل خیرساز و توسط صاحب صنعت ساخته خواهد شد، دانش‌آموز مباحث تئوری را در کلاس درس و مباحث عملی را در کارخانه فرامی‌گیرند و این اقدام موجب تربیت نیروی ماهر برای صنعت و تأمین شغل قطعی برای دانش‌آموز می‌شود و در حقیقت، دانش‌آموزان در این مدرسه تجربه و تخصص را در کنار هم فراخواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: یکی از چالش‌های حوزه آموزش در کشور، این است که آموزش و صنعت هر یک مسیر خود را می‌روند و به همین علت، گاهی شاهد تحصیل‌کردگان بدون مهارت و بیکار در جامعه هستیم و در سویی دیگر، صنعت نیازمند نیروهای ماهری است که آنها را نمی‌یابد و در قالب این طرح، شاهد ارتباط و اتصال صنعت و آموزش خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با توجه به رویکرد جامعه و برنامه‌های توسعه ششم و هفتم، درصدد افزایش گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش هستیم تا نیمی از دانش‌آموزان در این شاخه‌ها تحصیل کنند و یکی از برنامه‌های ویژه استان اصفهان در این زمینه، هنرستان‌های جوار صنعت است.

ابراهیمی با اشاره به تأثیر ورزش بر سلامت جسمی و روحی افراد گفت: فقر حرکتی و چاقی در برخی از افراد و به‌طور خاص، دانش‌آموزان وجود دارد که زمینه‌ساز مشکلات و بیماری‌های مختلفی است و به همین جهت، این تفاهم‌نامه شادابی و سلامت بیشتر جامعه را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، دانش‌آموزان دیروز، امروز و فردا می‌توانند در کنار یکدیگر و تحت نظر مربی به ورزش بپردازند و مدارس مجری طرح، روزهای زوج میزبان بانوان و روزهای فرد میزبان مردان خواهند بود.

کد خبر 676886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.