سپاهان شفاف‌ترین باشگاه ایران است /بدون تنفس مصنوعی روی پای خودمان ایستادیم

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: اگر تا امروز فرم سقف‌ بودجه‌ را ارسال نکرده‌ایم، به این دلیل است که قوانین سازمان‌ لیگ بدون کارشناسی و پر از ایراد بوده؛ سپاهان شفاف‌ترین باشگاه ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیش از شروع فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور (فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲) و انجام هفته اول بازی‌ها، باشگاه سپاهان اصفهان امروز _دوشنبه دهم مردادماه_ مراسم رونمایی رسمی از پیراهن‌های فصل آینده خود را در مجموعه باغ‌فردوس با حضور مدیران باشگاه، اعضای تیم فوتبال و اصحاب‌رسانه برگزار کرد.

در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن‌های جدید سپاهان، محمدرضا ساکت مدیرعامل این باشگاه دقایقی در جمع حاضران صحبت و اظهار کرد: اینجا (باشگاه سپاهان) قطبی از قطب‌های ورزش و فوتبال ایران است که با هفت قهرمانی و تنها طلایه‌دار ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های جهان و حضور پرتعداد در لیگ قهرمانان آسیا و نایب‌قهرمانی در این رقابت‌ها، بیشترین تعداد بازیکن را در تمام رده‌های ملی دارد و با ۸۵ تیم ورزشی، ۲۷ رشته و ۲۲۱۲ ورزشکار طی سال گذشته، ۱۳۷ مرد و زن را برای تیم‌های ملی پرورش داده است.

وی در خصوص دستاوردهای باشگاه سپاهان طی سال‌های اخیر افزود: سپاهان شفاف‌ترین و مستندترین باشگاه ایران است؛ چرا که سال ۱۳۸۳ دارنده گواهینامه ISO9001 و امروز دارنده گواهینامه ISO9001 2015، گواهینامه بهداشت و ایمنی ۴۵۰۰۱، گواهینامه بهداشت و ایمنی سلامت‌کار به‌عنوان تنها ورزشگاه ایران (نقش‌جهان) که از شرکت SGS سوئیس دریافت کرده است و پیشتاز دریافت مجوز حرفه‌ای که حاصل آن دو قاب ارزشمند از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا است و ما به‌عنوان تنها باشگاه ایرانی در فوتبال آقایان و بانوان صاحب این افتخارات هستیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان همچنین ادامه داد: شفافیت مالی سپاهان آنچنان بوده که در طول سال‌های متمادی، علاوه‌بر کسب مجوز حرفه‌ای، از سوی نهادهای بین‌المللی نظام بین‌المللی باشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته همچنین طی دو سال اخیر از سوی شرکت مطرح سوئیسی بررسی شده است‌. به همین دلیل به‌عنوان آخرین باشگاه بودجه خود را اعلام خواهیم کرد تا به قوانین و مقرراتی که سر تا پا ایراد دارد، به‌صورت مکتوب اشاره کنیم و ثابت می‌کنیم که چشم‌بسته چیزی را امضا و اعلام نمی‌کنیم.

ساکت راجع‌به قوانین و مقررات سازمان لیگ در فصل پیش‌رو نیز گفت: نسبت به مقرراتی که امسال ایجاد شده چه مقررات سی‌گانه که بسیاری از آن جای اشکال دارد و چه مواردی که در حوزه مالی است، دقت‌نظر کامل صورت نگرفته است. ما این موارد را به سمع و نظر مبادی ذی‌ربط رسانده‌ایم و تا امروز هیچ‌گونه اعتراض میدانی نکرده‌ایم‌. سپاهان با همه مقررات همراه است اما چون تکیه بر یک نظام شفاف داریم، اشکالات را ترسیم و اعلام می‌کنیم، همچنین مصلحت‌اندیشانه برخورد نمی‌کنیم.

وی با اشاره به مجوز حرفه‌ای باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: مجوز حرفه‌ای سال‌ها بر سیستم سپاهان و نحوه اجرای ما مهر تأیید زده است و نهادهای بین‌المللی که استانداردهای مهم مدیریتی را ارزیابی می‌کنند، گواهی‌های مربوطه را برای سپاهان صادر کرده‌اند. مفتخریم تنها باشگاه ایرانی هستیم که طی دو سال گذشته جایزه تعالی سازمانی را در دو ورژن مختلف به‌همت همکاران ارزشمندمان کسب کرده‌ایم. همه آنچه که در موفقیت‌های گذشته و سال‌های اخیر به‌دست آوردیم به‌دلیل توانمندی بازیکنان و کادر فنی، حمایت‌های منطقی هواداران، تلاش پرسنل و همه افرادی است که روی پای خودشان ایستادند و به چیزی جز توانایی‌ها متکی نبودند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با انتقاد عواملی که روبه‌روی این باشگاه ایستاده‌اند، تصریح کرد: بدون تنفس‌های مصنوعی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات، مافیای رسانه‌ای و حتی حمایت‌های رنگارنگ رسانه‌های تصویری از جمله صداوسیما و تغییر برنامه‌ها و ورزشگاه‌ها، سپاهان روی پای خود ایستاد و حرکت کرد، به هیچ‌کس خرده نگرفت و چنگی به صورت باشگاه‌های دیگر نزد. ادب، اخلاق و معرفت را از اعضای تیم تا مدیریت در همه صحنه‌ها بروز دادیم. احترام همیشگی به اعضای تیم حریف و هواداران آن‌ها منشور اخلاقی و رفتاری باشگاه سپاهان بوده است.

ساکت افزود: در سال جاری تبیین‌گر و تحلیل‌گر مقرراتی بودیم که سازمان لیگ اعلام کرد و از قانون‌مندی استقبال کردیم اما غوغاسالاری نمی‌کنیم و مسیر خودمان را برای بیان مسائل در جلسات مختلف کارشناسی بیان کردیم. تحت فشار بعضی رسانه‌ها قرار گرفتیم. بسیاری از پیشکسوتان علیه سپاهان آن‌هم به دروغ صحبت می‌کردند، اما ما به راه خودمان ادامه می‌دهیم و در حال تلاش هستیم تا بهترین اتفاقات را برای کشور پدید بیاوریم.

وی تفکر باشگاه سپاهان را بر اساس برنامه‌ریزی‌های هدفمند دانست و به‌شدت نسبت به قوانین سازمان لیگ انتقاد کرد و گفت: استعدادیابی، پرورش و ارتقای آن‌، مسئولیت‌های اجتماعی، دوری جامعه از آلودگی‌ها و معرفی بازیکنان شایسته به تیم‌های ملی برای تقویت غرور ملی، مورد توجه شرکت فولاد مبارکه و باشگاه سپاهان است و ما اهداف خود را بر همین اساس تبیین کرده‌ایم تا رسالت فرهنگی و اجتماعی خود را دنبال کنیم. البته امسال به‌اصطلاح مقرراتی گذاشتند تا لیگ را جوان کنند؛ تا به‌امروز نگفتم اما امروز می‌گویم لیگ را پیر کردند. حذف چهار بازیکن زیر ۲۵ سال، کاهش ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال به ۶ بازیکن، کاهش ۱۵ بازیکن زیر ۲۱ سال به ۶ بازیکن یک حرکت ناپخته بود که دقیق کارشناسی نشده بود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از اندیشمندان بزرگی که در حوزه باشگاه‌داری ایران که در حال حاضر در مدیریت باشگاه‌ها حضور ندارند در خصوص این قوانین سوال نکرد. سپاهان مفتخر است که نسبت به سایر تیم‌ها میانگین سنی پائین‌تری دارد و همین‌جا از مورایس و کادر فنی‌اش تشکر می‌کنم که سال گذشته دو اتفاق بزرگ را رقم زدند. شش بازیکن جوان و شایسته آکادمی سپاهان امروز در کنار تیم اصلی سپاهان هستند و ۱۲ بازیکن تیم‌های پایه توسط دستیار مورایس، تحت متدولوژی تیم اول، هر هفته دو تا سه جلسه تمرینات ویژه داشتند و این مسیری بود که باشگاه سپاهان در امر سازندگی فوتبال اجرایی کرد.

ساکت گفت: از سپاهان کمتر گفته می‌شود اما هر جا زمینه فراهم باشد، یادآوری می‌کنیم آنچه در باشگاه رقم خورده، حاصل همت کل تیم بوده است. راه باشگاه، کادر فنی تیم اصلی و آکادمی هماهنگ است و امسال انتخاب بازیکنان بر اساس دیدگاه فنی شخص مورایس بوده و باشگاه سپاهان هم به این مربی با سبک نگاه بلندمدت، همکاری داشته است. تمرکز سپاهان استفاده بیشتر از بازیکنان داخلی بوده است و البته به بازیکنان خارجی هم نگاهی داریم. امسال رقابت‌ها همچون یک نبرد ترکیبی است، از حریف تا زمین، برنامه، برنامه‌ریزان، فضای مجازی و بعضی رسانه‌ها، همه مقابل ما هستند و باید با همه بجنگیم.

وی ادامه داد: باید عزم‌مان را متمرکز بر اهداف‌مان کنیم و دست‌خوش جریان‌سازی و تحرکات غیراخلاقی خارج از زمین و اقداماتی که آشنا هستیم نشویم. هواداران به‌هوش باشند و اصفهان نیز میزبان مسابقات لیگ‌قهرمانان است، تیم‌های خارجی به اصفهان می‌آیند و باید میزبانی‌مان در سطح بین‌المللی برگزار شود و کوچک‌ترین نقطه‌ضعفی به هیچ‌کس ندهیم چرا که محرومیت‌های کم‌وزیادی انجام شده است.

مدیرعامل سپاهان تصریح کرد: ۷۳ لیزر در یک ورزشگاه (یادگار امام تبریز) و دو لیزر در ورزشگاه دیگر می‌افتد اما باشگاه سپاهان به‌خاطر آن دو لیزر جریمه می‌شود؛ امیدوارم مقررات همه‌جا یکسان باشد اما جایی هم اجرا نشد موظف هستیم نماد فرهنگ شایسته اصفهان، سپاهان و ایران باشیم.

کد خبر 676885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.