نخستین فرهنگ‌سرای کارآفرینی و اشتغال شهرداری گرگان راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان از راه‌اندازی نخستین فرهنگ‌سرای کارآفرینی و اشتغال مرکز استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کریم علمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر رویکرد جدید محله‌محوری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان، اظهار کرد: سرای محلات، خانه‌های فرهنگ و فرهنگسرای کارآفرینی و اشتغال فردوسی، ظرفیت بزرگ و مهمی برای آموزش شهروندان و فرهنگ‌سازی درباره موضوعات مختلف است.

وی با اشاره به کمک به اشتغال و حمایت از کارآفرینی در محلات این شهر به‌ویژه محله‌های کمتر برخوردار، افزود: تقویت مهارت‌آموزی در محلات شهر می‌تواند از نظر اقتصادی و در پی آن کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، نقش مؤثری را ایفا کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان با اشاره به راه‌اندازی نخستین فرهنگسرای اشتغال و کارآفرینی (فردوسی) در این شهر، خاطرنشان کرد: توافق‌های لازم با معاونت زیربنایی، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری گرگان به منظور توسعه زیرساخت‌های آموزشی، بازطراحی و آگوستیک کردن فضای داخلی فرهنگ‌سرا انجام شده است و پس از برآوردهای لازم، اقدامات عمرانی انجام خواهد شد.

علمی گفت: فرآیند نیازسنجی در زمینه مشاغل حوزه بانوان کمتربرخوردار یا سرپرست خانوار ساکن در محدوده کمربندی گرگان و ارائه دوره‌های آموزشی در این فرهنگ‌سرا در حال انجام است.

وی افزود: بعضی دوره‌های آموزشی از جمله خیاطی، روبان‌دوزی، کیف‌دوزی، شیرینی‌پزی، چرتکه و کلاس زبان نیز در این فرهنگ‌سرا برای شهروندان برگزار خواهد شد.

کد خبر 676865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.