خواهان افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه در استان کرمانشاه هستیم

استاندار کرمانشاه گفت: من به عنوان خادم مردم استان از هر ظرفیتی برای افزایش سطح تسهیلات قرض‌الحسنه استان کرمانشاه استفاده می‌کنم و از مدیران بانک‌ها انتظار همراهی و همکاری دارم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدطیب صحرایی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه که در تالار شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه با هدف بررسی نحوه پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی برگزار شد، اظهار کرد: مدیران بانکی استان تحقیق کنند که چرا میانگین پرداخت تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است تا نسبت به اصلاح و رسیدن به میانگین کشوری اقدام شود.

وی افزود: شرایط بعضی از بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی دشوار است تا آنجا که می‌توان این شرایط را چنین تعبیر کرد که اصلاً آن‌ها نمی‌خواهند تسهیلاتی پرداخت کنند. مددجوی کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی باید به سختی ضامن‌های درخواستی بانک‌ها را تأمین و معرفی کند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه یک ظرفیت بسیار خوب کارشناسی در بدنه سیستم مالی و بانکی است و انتظار داریم برای افزایش پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان راهکار ارائه دهد.

صحرایی اضافه کرد: طبق آمارهای موجود نزدیک به ۱۰ بانک استان از میانگین کشور در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه عقب‌تر هستند؛ باید بررسی شود که به چه علت میانگین کشوری بالاتر از کرمانشاه است و راهکارهای آن را جست‌وجو کرد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تاکید کرد: منابع تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها تنها نباید به مشتریان کلان اختصاص پیدا کند و اقشار ضعیف جامعه به‌ویژه نیازمندان واقعی، مددجویان بهزیستی و کمیته حضرت امام (ره) نیز باید در نظر گرفته شوند.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی بانک‌ها به عنوان بدنه کارشناسی برای رسیدگی به اقشار نیازمند در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و با لحاظ ضوابط موجود راهکار ارائه دهند.

استاندار کرمانشاه گفت: ضروری است شورای هماهنگی بانک‌ها استان با شناختی که از وضعیت استان و اهالی آن دارند متناسب با این شرایط به منظور افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه راهکارها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند تا برای افزایش در سطح ملی مطالبه‌گری و پیگیری لازم به عمل آید.

صحرایی افزود: من به عنوان خادم مردم استان از هر ظرفیتی برای افزایش سطح تسهیلات قرض‌الحسنه استان استفاده می‌کنم و از مدیران بانک‌ها انتظار همراهی و همکاری دارم.

کد خبر 676768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.