فرصت اشتباه در هانگژو نداریم / بدون شرایط خاص در المپیک آسیایی حضور پیدا می‌کنیم

سرمربی تیم ملی اسکیت فری استایل گفت: تاکنون درباره تعهد کتبی رئیس فدراسیون و تائید ستاد صحبتی نشده است و برای اولین بار است که چنین چیزی را می‌شنوم؛ در حال حاضر برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزهای گذشته لیست رشته و بازیکنان حاضر در مسابقات آسیایی هانگژو که مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، توسط مناف هاشمی دبیر کل ملی المپیک اعلام شد؛ یکی از رشته‌هایی که برای اولین بار حضور در رقابت‌های آسیایی هانگژو را تجربه خواهد کرد تیم ملی اسکیت فری استایل است که تحت هدایت احسان حبیب‌آبادی پا به گردونه این مسابقات خواهد گذاشت؛ هرچند اخباری مبنی بر شرایط خاص حضور ملی‌پوشان فری استایل همچون تعهد رئیس فدراسیون برای کسب مدال و تأیید در جلسه کارشناسی ستاد بازی‌های آسیایی مطرح شد، اما سرمربی تیم کشورمان ضمن تکذیب این موضوع و اظهار بی‌اطلاعی از هرگونه شرطی، با قاطعیت از حضور در رقابت‌های هانگژو صحبت کرد.

در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر شرایط حضور تیم ملی اسکیت فری استایل و میزان آمادگی بازیکنان تیم کشورمان گفت‌وگویی با احسان حبیب آبادی، سرمربی تیم ملی اسکیت فری استایل داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

بی‌چون و چرا در هانگژو حاضر می‌شویم

احسان حبیب‌آبادی در خصوص آمادگی تیم ملی اسکیت فری استایل در مسابقات هانگژو اظهار کرد: تیم فری استایل برای اولین بار وارد مسابقات هانگژو می‌شود و با توجه به اینکه سال‌های قبل موفق به کسب عنوان‌های مهمی همچون قهرمانی جهان شده‌ایم و در یک ماه گذشته نیز در جام جهانی فرانسه و رقابت‌های ایتالیا شرکت کرده‌ایم و موفق شدیم از مجموع ۱۲ مدال هفت مدال را از آن خود کنیم، نسبتاً آمادگی مطلوبی برای مسابقات هانگژو داریم اما همانگونه که می‌دانید در رشته ورزشی ما صدم‌های ثانیه بسیار اهمیت دارد، نزدیک به دو ماه برای رقابت‌های آسیایی فرصت داریم و با برنامه‌ریزی‌های فدراسیون و کمپ‌هایی که برگزار کرده‌ایم، امیدوار هستیم رکورد خود را بهبود بخشیم‌.

وی با اشاره به شرایط مطرح شده برای اعزام تیم کشورمان گفت: تاکنون در خصوص تعهد کتبی رئیس فدراسیون و تأیید ستاد صحبتی نشده است و برای اولین بار است که چنین چیزی را می‌شنوم؛ در حال حاضر برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شویم.

فرصت خطا نداریم اما...

سرمربی تیم ملی اسکیت فری استایل پیرامون میزان احتمال کسب عنوان در رقابت‌های هانگژو تصریح کرد: همان‌طور که گفتم نتیجه رقابت‌های ما در هزارم ثانیه مشخص می‌شود و صفر تا صد هیچ رشته‌ای در دنیا همچون رشته ما در چهار ثانیه مشخص نمی‌شود؛ در واقع تمام بازیکنان در رشته‌های مختلف اجازه خطا و جبران دارند اما در فری استایل چنین چیزی وجود ندارد و با یک سُر خوردن ساده قهرمانی‌ها از دست می‌رود اما با توجه به اینکه ما سابقه خوبی داریم و به‌تازگی بازیکنان خود را محک زده‌ایم بدون تردید می‌توانیم در هانگژو عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

وی افزود: تاکنون سه بازیکن دختر و سه بازیکن پسر را انتخاب کرده‌ایم که از هر کدام یک نفر در لیست رزرو قرار دارد و در ادامه تکلیف تیم اصلی مشخص می‌شود؛ همچنین تعیین زمان انتخاب بازیکنان بستگی به برنامه‌ریزی فدراسیون دارد.

فرصت اشتباه در هانگژو نداریم/ بدون شرایط خاص در المپیک آسیایی حضور پیدا می‌کنیم

اصفهان قطب اسکیت فری استایل ایران است

حبیب‌آبادی در تشریح وضعیت اسکیت فری استایل در اصفهان تصریح کرد: یکی از قطب‌های اصلی این رشته در جهان ایران است و در کشورمان نیز اصفهان، قطب اصلی اسکیت فری استایل به‌شمار می‌رود. تمام مدال‌هایی که به غیر از یکی دو مورد تاکنون کسب کرده‌ایم به واسطه بازیکنان اصفهانی بوده است و هم‌اکنون قهرمان و نایب‌قهرمان جهان اصالت اصفهانی دارند.

وی ادامه داد: طی دو ماه پیش رو به احتمال فراوان بیشتر اوقات خود را در کمپ سپری می‌کنیم. می‌توانم بگویم طی شش سال گذشته به‌طور مداوم در اردو حضور داشتیم. بیشتر بازیکنان تیم ملی اصفهانی هستند و در دو نوبت صبح و عصر تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

مدیریت فدراسیون کنونی نسبت به سال‌های اخیر بهترین است

سرمربی تیم ملی اسکیت فری استایل با تاکید بر بی‌اطلاعی از شرایط مطرح شده خاطرنشان کرد: تاکنون چنین چیزی نشنیده‌ام و با توجه به اینکه شغل من مربیگری است وارد حواشی نمی‌شوم، تنها می‌توانم بگویم فدراسیون ما بسیار خوب است و می‌توانم بگویم از سال ۹۰ که در عرصه مربیگری ملی هستم، فدراسیون حال حاضر ما یکی از بهترین دوره‌های خود را دارد. کسب هفت مدال از مجموع ۱۲ مدال در یک ماه اخیر نتیجه برنامه‌ریزی دقیق این سازمان است.

وی ادامه داد: در بخش تیمی پسران عنوان قهرمانی جهان را کسب کردیم و در بخش دختران بر سکوی دوم ایستادیم و این موارد نشان می‌دهد برنامه‌ریزی فدراسیون مدون و دقیق بوده است؛ بازیکنان تیم ملی پس از چندین سال این احساس را دارند که فدراسیون همراه آنان است و جا دارد از مجید هنرجو، رئیس فدراسیون، محسن هنرجو، مدیر تیم‌های ملی و شهرام اکبری، مسئول کمیته تشکر کنم؛ چراکه با تلاش‌های خود سبب شدند همه امکانات برای ما فراهم باشد.

فرصت اشتباه در هانگژو نداریم/ بدون شرایط خاص در المپیک آسیایی حضور پیدا می‌کنیم

کد خبر 676756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.