۳۰ میلیون مترمکعب آب برای نجات فضای سبز شهر اصفهان رهاسازی شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برای نجات فضای سبز شهر اصفهان که امروز در معرض نابودی کامل است، نیازمند رهاسازی حداقل ۳۰ میلیون مترمکعب آب در زاینده‌رود هستیم.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهر اصفهان در بحران خشکسالی قرار دارد، اظهار کرد: اثر مستقیم این بحران خشکسالی، بر روی فضای سبز شهر اصفهان است و پس از یک دهه خشکسالی جدی، امروز فضای سبز شهری با خطر جدی نابودی کامل روبه‌رو است.

وی افزود: خطر قرار گرفتن فضای سبز شهری در معرض نابودی را به عنوان یک فرد مطلع و دارای تجربه چندین ساله در بحث خدمات شهری و اقلیم‌شناسی اعلام می‌کنم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه چنانچه مسئولان استانی دراین زمینه همکاری نکنند، این میراث ماندگار اکولوژیک شهر اصفهان قطعاً از بین خواهد رفت، افزود: شهر اصفهان دارای حقابه است که شامل رهاسازی آب در مادی‌ها و زاینده رود می‌شود که توسط شرکت آب منطقه‌ای رعایت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: درخواست ما از استانداری اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای این است که در تابستان ۱۴۰۲ و فصل مردادماه، باید حداقل ۳۰ میلیون مترمکعب رها سازی آب در زاینده‌رود صورت گیرد تا هم تغذیه آب‌خوان شهر اصفهان انجام و هم مقداری آب به مادی‌های شهر اصفهان تزریق شود.

عرفان‌منش با بیان اینکه این مطلب را به عنوان یک هشدار اعلام می‌کنیم، گفت: مسئولان استانداری اصفهان، انجمن‌های حامی محیط زیست و رسانه‌ها در زمینه حفظ فضای سبز شهر اصفهان یاری کنند.

وی ادامه داد: آلودگی‌های هوا، هر روز در شهر اصفهان نمایان است و دراین چند روز اخیر با مشکل ورود ریزگردها به هوا روبرو بوده‌ایم که اولین فیلتر خدادادی هوا در مقابل ریزگردهای شرق اصفهان، جنگل شرق اصفهان است که متأسفانه امروزه با حداقل آب در حال نگه داری آن هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه میزان آب مورد نیاز برای یک درخت در هر دوره آبی حداقل ۱۲۰ لیتر آب است، گفت: در حال حاضر شهرداری اصفهان با حدود ۰.۷ لیتر آب پساب، درختان را صرفاً زنده نگه می‌دارد.

وی تاکیدکرد: ما امروز از همه مسئولان مربوطه دراستانداری، شرکت آب منطقه‌ای و مدیریت بحران استانداری درخواست داریم، هماهنگی و همراهی‌های لازم برای رها سازی ۳۰ میلیون مترمکعب آب در زاینده‌رود انجام شود، تا بتوانیم بحث فرونشست و فضای سبز شهر اصفهان را مدیریت کنیم.

کد خبر 676635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.