«محمد» و «آنیا» پرطرفدارترین اسامی در میان نوزادان کردستانی

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: محمد و آنیا بیشترین نام‌های انتخابی خانواده‌های کردستانی برای فرزندانشان در سال جاری است.

علی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فراوانی پنج اسم پرطرفدار پسر در خانواده‌های کردستانی، محمد با ۱۱۴ مورد، شاهان ۱۱۳، آیهان ۱۰۷، میران ۷۲ و آراد ۵۱ مورد بوده است.

وی افزود: نام‌های آنیا با ۸۸ مورد، ماهلین با ۸۶، دلوین ۷۰، سدنا ۴۲ و نورا با ۴۰ مورد، بیشترین فراوانی را در دختران متولد شده امسال به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان خاطرنشان کرد: طی سه ماه نخست امسال، پنج هزار و ۵۰۳ واقعه ولادت در کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۳ درصد کاهش داشته است.

جوکار با اشاره به اینکه تعداد ولادت ثبت شده در پسران ۲۸۲۴ تولد و در دختران ۲۶۷۹ تولد بوده است، تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در استان کردستان برابر ۱.۱۰۵ بوده، یعنی به ازای هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر حدود ۱۰۵ ولادت پسر به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: بیشترین ولادت ثبت شده در استان کردستان مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال است که ۳۰.۲ درصد را شامل می‌شود.

افزایش ۲.۴ درصدی وفات در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان تصریح کرد: طی سه ماه نخست امسال ۱۹۵۱ وفات در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۴ درصد افزایش داشته است.

جوکار با بیان اینکه تعداد وفات ثبت شده در مردان ۱۱۴۰ فوتی و در زنان ۸۱۱ فوتی بوده است، گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات در استان کردستان برابر ۱۴۰.۶ درصد بوده یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده در زنان حدود ۱۴۰ وفات در مردان به ثبت رسیده است.

وی گفت: میانگین سن مردان فوت شده ۶۵.۸۵ سال و میانگین سن زنان فوت شده ۷۰.۵۶ سال بوده است.

کد خبر 676625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.