الزام صدور پروانه ساختمانی برای نصب پنل خورشیدی در بام خانه‌های اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به الزامات صدور پروانه برای ساختمان‌های گروه «ج» و «د» در صورت نصب پنل‌های خورشیدی بر بام آن‌ها گفت: در جلسه شورای ششم با شرکت برق منطقه‌ای این کلان‌شهر، در راستای استفاده از انرژی‌های پاک، پیشنهادهایی مطرح شد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنابا اشاره به استفاده از پنل‌های خورشیدی اظهار کرد: در جلسه مشترک شورای ششم با شرکت برق منطقه‌ای، پیشنهادهایی مبنی بر اینکه بتوانیم از انرژی‌های خورشیدی در این کلان‌شهر بهره کافی را ببریم، مطرح شد، چراکه اصفهان به‌لحاظ جغرافیایی در موقعیتی قرار دارد که می‌توان به‌خوبی از این انرژی استفاده کرد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد با ارائه تسهیلاتی به مالکان ساختمان‌ها شرایط مطلوبی برای استفاده از این انرژی پاک در ساختمان‌ها فراهم شود، از این‌رو مصوب شد کارگروهی در این خصوص متشکل از شورای ششم و شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تشکیل شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به الزامات صدور پروانه برای ساختمان‌های گروه «ج» و «د» تصریح کرد: از پیشنهادهای دیگر در این جلسه ارائه پروانه به این ساختمان‌ها در صورت نصب پنل‌های خورشیدی در بام آن‌ها است تا بتوانند بخشی یا تمام انرژی مصرفی خود را از این طریق تأمین کنند.

کد خبر 676606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    عالیه اما چرا باید روی بام قرار بگیرد چون هزینه ثابت ساز جریان این صفحات بالاهست یعنی برای تبدیل شدن به ۲۲۰ ولت دستگاهی میخواهد که هزینه بر هست و اگر چندین صفحه در خارج شهر با یک جمع کننده جریان باشد برای مالک و در کل کم هزینه است اما خب باز هم خطر مصرف بیش از حد و کمبود در برق مناطق با آپارتمان های بلند هست