توسعه محیط‌های تعاملی رسانه‌ای با توانمندی داخلی

یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی، ساخت و سفارشی‌سازی محیط‌های رسانه‌ای، نیاز کشور به محیط‌های رسانه‌ای کاربرمحور و تعاملی را تامین کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فاطمه مختاری گلپایگانی با بیان اینکه در حوزه رسانه‌های تعاملی یا اینتراکتیو به صورت تخصصی فعالیت می‌کند اظهار کرد: این مجموعه دانش‌بنیان تلاش کرده است خلاقیتی ارائه کند که یکی از نیازها و ضروریات اساسی کشور در صنعت رفع شود، به طوری‌که که کشور را در این صنعت هم‌رده و همسو با کشورهای پیشرفته قرار دهد.

وی به طراحی و ساخت سفارشی محیط‌های رسانه‌ای تعاملی اشاره کرد و راهکار محور بودن را وجه تمایز اصلی این مجموعه دانش‌بنیان با مشابهات خارجی دانست.

این فعال حوزه فناوری ادامه داد: سفارشات براساس نیاز، سلیقه و امکانات مشتریان طراحی و اجرا می‌شود و این درحالی است که قیمت آن نسبت به نمونه‌های خارجی بسیاربسیار کم‌تر است.

مختاری گلپایگانی با بیان مثالی به اهمیت این محصول در جلوگیری از ارزبری اشاره و تصریح کرد: فعالان این شرکت دانش‌بنیان برای یکی از پروژه‌های صدا و سیما در سال ۱۳۹۳ که نمونه وارداتی آن ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده بود، نمونه داخلی را با یک دهم قیمت طراحی و اجرا کردند.

وی ادامه داد: از آنجایی که بر راهکار محور بودن و سفارشی‌سازی دقیقاً بر اساس خواست مخاطب متمرکز هستیم می‌توان گفت که مشابه داخلی این محصول به شیوه و روشی که مجموعه ما طراحی و اجرا می‌کند وجود ندارد.

این فعال حوزه دانش‌بنیان، در خصوص اشتغال‌زایی گفت: با توجه به شرایط جامعه تعدادی نیرو را تحت پوشش قرار داده و در تلاش هستیم که ایشان را به عنوان نیروی کار حفظ کنیم.

مختاری گلپایگانی با تاکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منجر به رشد و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌شود بیان کرد: از آن معاونت محترم بابت حماقت‌هایشان تشکر می‌کنم البته مسیر زیادی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که تلاشگر هستند و فعالیت می‌کنند پیش رو است.

وی افزود: امیدواریم برخی از فرآیندها و ارزیابی‌ها بازنگری و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی نیز بیش‌تر شود.

کد خبر 676586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.