هوای مردادی اصفهان رو به خنکی می‌رود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه خنک‌تر خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر شرایط نسبتاً ناپایدار تا اواخر هفته بر استان است.

وی افزود: بر این اساس آسمان صاف، گاهی افزایش ابر و در ساعات عصر و شب همراه با وزش باد گاهی تندباد لحظه‌ای است و در نیمه شمالی و شرقی استان خیزش گردوخاک به‌ویژه امروز بعدازظهر شدت پیدا می‌کند و سبب کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق و سپس در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد شد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف وزش باد، گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواسط امروز آغاز شده و تا پایان روز دوشنبه، نهم مردادماه با وقوع تندباد لحظه‌ای در اوایل شب و خیزش گردوخاک در مناطق شمال، شرق و مناطق مرکزی استان همراه است.

وی ادامه داد: طی امروز و فردا در شهرستان‌های خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، آران و بیدگل، کاشان، اصفهان، شرق اصفهان، نجف‌آباد، مورچه‌خورت، مبارکه، زرین‌شهر و کبوتر آباد شاهد وزش باد، تندباد لحظه‌ای، گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا خواهیم بود.

امینی با اشاره به فعالیت سامانه روز دوشنبه در شهرستان‌های اردستان، مهاباد، زواره، آران و بیدگل، بادرود و مناطق همجوار با استان قم گفت: خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده، کهنسال و نهال‌ها از اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی اظهار کرد: اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه خنک‌تر خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بادرود با دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 676472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.