آتش‌سوزی‌های یونان عمدی بوده است

بررسی‌ها نشان می‌دهد وقوع چهار آتش‌سوزی عظیم در کورفو یونان به‌دنبال آتش‌افروزی عمدی بوده است، به همین دلیل مسئولان جزیره را تخلیه کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وقوع چهار آتش‌سوزی پی‌درپی و گسترده در جزیره شمالی یونان، کورفو، به تخلیه ۲۵۰۰ گردشگر و ساکن آن از هتل‌ها و روستاها منجر شد. کورفو یکی از محبوب‌ترین مقاصد تعطیلات در یونان، جزیره‌ای در دریای ایونی است که به‌واسطه دربرداشتن شهر قدیمی کورفو، سواحل شنی دیدنی و تاریخ غنی باستانی شهرت دارد.

آتش‌سوزی‌های این جزیره در چهار منطقه مختلف رخ داده و شدت آن‌ها منجر به فرار حاضران در جزیره به سمت سواحل و تخلیه کورفو توسط آن‌ها با استفاده از قایق‌های شخصی شده است. گردشگران و ساکنان جزیره در حال حاضر به جزایر دیگر دریای ایونی پناه برده‌اند.

گسترش شعله‌های آتش کورفو در حال حاضر تحت کنترل قرار دارد، اما مقامات محلی طی بررسی‌های خود دریافتند که منشأ آتش‌سوزی‌ها روشن کردن تعمدی آتش در بخش‌های مختلف بوده است.

مقامات آتش‌نشانی کورفو در واقع با بررسی نحوه افروخته شدن آتش‌ها احتمال عمدی بودن یا رخ دادن هر چهار آتش اولیه را توسط فرد یا گروهی واحد مطرح کرده‌اند. با این وجود آتش‌افروزان هنوز شناسایی نشده و احتمال می‌رود آتش‌افروزی‌های آن‌ها ادامه‌دار باشد. به همین دلیل مسئولین از ساکنان مناطق مختلف کورفو تقاضا کرده‌اند در حال حاضر از بازگشت صرف‌نظر و به‌منظور پیشگیری از وقوع آسیب‌های جانی کورفو را تخلیه و موقتاً به دیگر جزایر دریای ایونی نقل مکان کنند.

آتش‌سوزی‌های کورفو تنها آسیب‌های وارده به پیکره یونان در روزهای گرم تابستان امسال نبوده است. این روزها جزیره زیبای رودس در دریای اژه نیز در آتش می‌سوزد، اما برخلاف کورفو مهار آتش‌سوزی در این جزیره همچنان دشوار اس. و به کندی پیش می‌رود.

رودس که به‌عنوان جزیره شوالیه‌ها نیز شناخته می‌شود، از بزرگترین جزایر دودکانی یونان و پایتخت تاریخی آن، همچنین نهمین جزیره بزرگ در کل دریای مدیترانه است. ترکیبی از تاریخ غنی، معماری چشمگیر قرون وسطایی، سواحل شگفت‌انگیز و مناظر طبیعی دوست‌داشتنی، رودس را به یک منطقه گردشگری پرطرفدار تبدیل کرده است، با این وجود بخش‌های مرکزی و شرقی جزیره رودس بیش از یک هفته است که در آتش می‌سوزد و این امر به تخلیه ۱۹ هزار نفر از ساکنان محلی و گردشگران آن منجر شده است‌. این بزرگترین تخلیه در تاریخ یونان به‌شمار می‌رود.

در این میان برخی از ساکنان بخش‌هایی از جزیره که آتش در آن مهار شده است با قایق به آن بازگردانده شدند و تعدادی از آن‌ها مجبور هستند کیلومترها و ساعت‌ها زیر گرمای سوزان یونان پیاده‌روی کنند تا به خانه‌های خود برسند. یونان به شدت تحت تأثیر موج گرمای مداوم است که دمای روز را در آن بالای ۴۰ درجه نگه می‌دارد.

گردشگران رودس نیز در سالن‌های ورزشی رودس‌تاون پناه گرفته‌اند و در انتظار پرواز برای بازگشت به میهن خود به‌سر می‌برند.

کد خبر 676445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.