مدافع ملی‌پوش پاختاکور جانشین عارف غلامی در استقلال می‌شود

داستانبک تورسونوف، مدافع‌میانی ملی‌پوش اهل ازبکستان که در تیم فوتبال پاختاکور توپ می‌زند، مورد توجه مدیران باشگاه استقلال قرار دارد و به‌زودی برای عقد قرارداد با آبی‌ها به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تا کمتر از یک‌هفته دیگر فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور آغاز می‌شود و تیم فوتبال استقلال کماکان جزو باشگاه‌هایی‌ست که در پنجره نقل‌وانتقالات عملکرد به‌شدت ضعیف و ناامیدکننده‌ای داشته و مدیریت جدید این باشگاه فرصت چندانی برای جذب نفرات موردنیاز و تکمیل لیست جواد نکونام ندارد.

آن‌هم در شرایطی که تعداد قابل‌توجهی از بازیکنان تأثیرگذار این تیم از استقلال جدا شدند و آبی‌ها در خط دفاعی از کمبود مهره مناسب رنج می‌برند. از همین‌رو علی خطیر، مدیرعامل تازه روی کار آمده باشگاه استقلال شخصاً برای جذب یک مدافع اقدام کرده است تا او را به‌عنوان جانشین عارف غلامی برای آبی‌ها به‌خدمت گیرد.

بر اساس اطلاعات خبرنگار ایمنا، «داستانبک تورسونوف» نام جدیدترین بازیکن مدنظر مدیریت باشگاه استقلال است؛ مدافع میانی اهل ازبکستان که در حال حاضر در عضویت تیم فوتبال پاختاکور قهرمان لیگ ازبکستان قرار دارد. این مدافع ملی‌پوش ۲۸ ساله همچنین سابقه بازی در تیم‌های نفت‌چی باکوی آذربایجان، خوقند و متالورگ ازبکستان، بوسان آی‌پارک کره‌جنوبی و لیانگ‌جیانگ چین را در کارنامه دارد.

تورسونوف فصل گذشته در ۱۰ بازی سوپر لیگ ازبکستان برای پاختاکور به‌میدان رفت و علاوه‌بر ثبت چهار کلین‌شیت، دو گل هم برای این تیم به‌ثمر رساند و با وجود تعداد بازی کمتر جزو بهترین بازیکنان فصل سوپر لیگ ازبکستان بوده است. وی در چهار رده سنی تیم ملی ازبکستان نیز بازی کرده و هم‌اکنون یکی از مدافعان ثابت تیم ملی بزرگسالان این کشور است.

به گزارش ایمنا، علی خطیر طی روزهای گذشته تماس‌هایی با تورسونوف و ایجنت وی داشته است و طرفین به توافقات شفاهی نیز رسیده‌اند. البته مدیرعامل استقلال اعلام کرده است پس از موافقت و تأیید نهایی جواد نکونام، سرمربی آبی‌ها در خصوص جذب تورسونوف، اقدامات نهایی را برای ثبت قرارداد با وی انجام خواهد داد. به‌نظر می‌رسد تورسونوف بتواند با توجه به سبک بازی و قیمتی که به مدیران استقلال اعلام کرده است، خرید مناسبی برای تقویت خط دفاعی این تیم باشد.

ارزش داستانبک تورسونوف هم‌اکنون در سایت ترنسفرمارکت ۷۰۰ هزار یورو است اما شنیده‌ها حکایت از این دارد که این بازیکن با مبلغ بسیار کمتری با آبی‌ها قرارداد امضا خواهد کرد. مدت‌زمان پیشنهادی باشگاه استقلال برای جذب تورسونوف دو سال است و اگر همه‌چیز در روند مذاکره خوب پیش رود، تورسونوف به‌همراه ایجنت خود، هفته جاری به ایران سفر خواهد کرد تا قرارداد خود را به‌صورت رسمی با استقلال به امضا برساند و خرید بعدی آبی‌ها لقب گیرد.

کد خبر 676389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.