منچستر در مسیر تحقق اهداف اقلیمی

اعضای شورای شهر منچستر در انگلستان از نصب ۱۰ هزار پنل خورشیدی در سازه‌های مهم شهر تا پایان سال ۲۰۲۳ خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران منچستر در نظر دارند به منظور تسهیل تحقق طرح مبارزه با تغییرات اقلیمی، که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده و قرار است تا سال ۲۰۲۵ ادامه پیدا کند، به نصب ۱۰ هزار پنل خورشیدی جدید در سازه‌های مهم شهر تا پایان سال ۲۰۲۳ بپردازند. یکی از پروژه‌هایی که به‌تازگی به پایان رسیده، نصب تعداد بی‌شماری از پنل‌های خورشیدی را در مرکز دوچرخه‌سواری ملی به دنبال داشته و موفقیت آن، مدیران را به اعمال اقدامات مشابه در سایر سازه‌ها و زیرساخت‌های مهم شهری سوق داده است. نصب پنل‌های خورشیدی در سازه‌های شهر بخشی از رویکرد برنامه‌ریزان منچستر برای تحقق هدف صفر انتشار کربن به‌شمار می‌رود که قرار است پس از سازه‌های اصلی، در سایر ساختمان‌های سراسر شهر نیز پیاده شود.

رویکرد منچستر برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

کاهش انتشار گازهای آلاینده از ساختمان‌های شهر با استفاده از انرژی تجدیدپذیر و اقدامات مربوط به کارآمدی انرژی بخشی از رویکرد شهر برای تحقق هدف مبارزه با تغییرات اقلیمی در سال‌های بین ۲۰۲۰ و ۲۰۲۵ به‌حساب می‌آید که تاکنون نصب شش هزار و ۸۹۷ پنل را در سازه‌های مهم شهر به دنبال داشته و قرار است تا پایان سال جاری تعداد دو هزار و ۹۶۲ مورد جدید نیز به آن افزوده شود. پروژه نصب پنل‌های خورشیدی در مرکز دوچرخه‌سواری ملی شهر که به‌تازگی پایان یافته است، صرف هزینه‌ای دو میلیون و ۹۰۰ هزار پوندی را در بر داشت که صندوق توسعه محلی اروپا تأمین آن را به عهده گرفت و از طریق نصب ایستگاه‌های پارک خودروها با بام‌های پوشیده در پنل‌های خورشیدی محقق شد. این ایستگاه‌ها علاوه بر تأمین فضاهای سرپوشیده برای پارک خودروها به تولید الکتریسیته برای کاربری‌های مختلف در محیط اطراف خود کمک می‌کند و از این طریق، نیاز به مصرف انرژی شهری را به حداقل می‌رساند که این امر به سهم خود در کاهش انتشار گازهای آلاینده و به دنبال آن، مبارزه با تغییرات اقلیمی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

منچستر در مسیر تحقق اهداف اقلیمی

بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند که همه‌ساله حدود ۱۷۲ مگاوات ساعت الکتریسیته از پنل‌های خورشیدی این مکان که در مجموع فضایی حدود هزار متر مربع (برابر با چهار زمین بازی تنیس) را در بر گرفته است، تولید شود که این مقدار در تأمین بخش اعظمی از الکتریسیته محیط اطراف خود سهیم خواهد بود.

کد خبر 676356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.