تاکتیک تیمی برای ما اهمیت دارد / با بازیکنانی که مشکل اخلاقی دارند برخورد می‌کنیم

سرمربی تیم والیبال گیتی‌پسند گفت: آکادمی تیم والیبال گیتی‌پسند به‌تازگی راه افتاده است و در سال‌های آینده می‌توانیم از بازیکنان این آکادمی در تیم استفاده کنیم. اعتقاد من برخلاف دیگر مربیان این است که به جای جذب بازیکن شاخص، تاکتیک تیمی داشته باشیم و با هماهنگی بازیکنان در زمین نتیجه بگیریم.

سعید عقیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با تیم والیبال گیتی‌پسند اظهار کرد: حدود دو سال پیش بود که همراه گیتی‌پسند در لیگ دسته اول والیبال حضور پیدا کردیم، با یک بودجه کم قهرمان شدیم و به لیگ برتر راه پیدا کردیم؛ فصل گذشته طبق صحبتی که با باشگاه داشتیم، قرار شد تیم را در لیگ برتر نگه داریم و این اتفاق افتاد، بازیکنان عملکرد خوبی داشتند، البته مواردی هم وجود داشت که برای ما تجربه شد تا دیگر رخ ندهد.

وی افزود: سال گذشته در لیگ برتر والیبال رده سنی تیم را جوان کردیم، بازیکنان اصفهانی را به تیم آوردیم و دو بازیکن تیم ملی جوانان را به جمع خود اضافه کردیم. مسابقات سختی داشتیم که آن‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و غول‌کش جام شدیم، اما بازی‌های آسان را از دست دادیم، بی‌انضباطی‌هایی در تیم بود که به‌خاطر آن بازیکنانی را بازی ندادیم و شکست حاصل کار ما شد. نظم و انضباط برای ما اهمیت زیادی دارد و برای فصل جدید بازیکنان می‌دانند چه کارهایی را نباید انجام دهند.

سرمربی تیم والیبال گیتی‌پسند با بیان اینکه امیدوارم در فصل جدید نتایج خوبی کسب کنیم، تصریح کرد: مهدی بیاتی از بازیکنان جوان و آینده‌داری است که از زمان سپاهان با این بازیکن کار کردم. برای تیم ملی که وارد بازی شد توانست در پیروزی تیم تأثیرگذار باشد. اصفهان مرکز رشد والیبال است، اگر گیتی‌پسند در لیگ برتر والیبال تیمداری نمی‌کرد والیبال اصفهان نابود می‌شد.

تاکتیک تیمی برای ما اهمیت دارد/ با بازیکنانی که مشکل اخلاقی دارند برخورد می‌کنیم

عقیلی اضافه کرد: آکادمی تیم والیبال گیتی‌پسند به‌تازگی راه انداخته شده که در سال‌های آینده از بازیکنان آکادمی می‌توانیم در تیم استفاده کنیم. اعتقاد من برخلاف دیگر مربیان این است که به جای جذب بازیکن شاخص، تاکتیک تیمی داشته باشیم و با هماهنگی بازیکنان در زمین نتیجه بگیریم.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌های والیبال گفت: بازیکنان باتجربه کنار گذاشته و بازیکنان جوان به تیم ملی دعوت شدند که برای نتیجه‌گیری به زمان نیاز دارند. به‌خاطر حضور یک ایرانی در رأس تیم ملی همه فشارها به سمت این مربی است در صورتی که کولاکویچ هم با بازیکنان بزرگ نتایج بدی گرفت، اما هیچ‌وقت او را زیر سوال نبردند.

سرمربی تیم والیبال گیتی‌پسند افزود: تیم ملی والیبال بدون بازی تدارکاتی راهی رقابت‌های لیگ ملت‌ها شد، در صورتی که تیمی مانند ژاپن ۱۰ بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ برگزار کرده است. در تاکتیک تیمی ایران اشتباهاتی وجود داشت، اما نمی‌توانیم سرمربی تیم را مقصر بدانیم.

عقیلی با اشاره به اینکه برای فصل جدید لیگ برتر والیبال تیم ما از نظر فردی بهتر نشده و سعی کردیم بیشتر بازیکنان فصل قبل را حفظ کنیم، اظهار کرد: هزینه‌ها در لیگ برتر والیبال زیاد شده است و برخلاف تیم‌هایی که کنار کشیدند گیتی‌پسند کار بزرگی را انجام می‌دهد. همان‌طور که گفتم به تاکتیک تیمی اهمیت می‌دهیم که یکی از شاخص‌های آن اخلاق است. اخلاق یک بازیکن در ورزش گروهی و توپی تأثیر زیادی دارد، وقتی با یک نفر بر سر این موضوع به مشکل برمی‌خوریم با وجود اینکه در بعضی بازی‌ها به آن بازیکن نیاز داریم، اما مجبورش می‌کنیم روی سکوها بنشیند.

وی ادامه داد: سال گذشته در کادر فنی کمبودهایی داشتیم و برای فصل جدید محمدحسین نجاتی را اضافه کردیم. با وجود اینکه خیلی از باشگاه‌ها این مربی را می‌خواستند، اما ترجیح داد به گیتی‌پسند بیاید. نجاتی چندین سال بازیکن تیم ملی بوده و سال گذشته هدایت الشرطه عراق بر عهده داشته است.

کد خبر 676335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.