والیبالیست‌های زیر ۱۶ سال ایران فینالیست آسیا شدند

تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران با غلبه‌ بر چین‌تایپه به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا راه یافت و جواز حضور در بازی‌های قهرمانی جهان را نیز کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله نیمه‌نهایی نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیا امروز_ جمعه ششم مردادماه_ با پنج دیدار در تاشکند پیگیری شد و تیم والیبال زیر ۱۶ سال ایران در این مرحله به مصاف چین‌تایپه رفت و در حالی که در ست‌های اول و دوم مغلوب حریف شده بود، سه بر دو این تیم را شکست داد تا با کامبک رویایی فینالیست شود و سهمیه رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۴ را کسب کند.

شاگردان آرش صادقیانی در ست‌های اول و دوم این مسابقه ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۴ مغلوب چین تایپه شدند، اما در ست‌های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۷ و ۱۵ بر ۱۳ به پیروزی رسیدند.

همچنین در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های ازبکستان و پاکستان از دقایقی دیگر به مصاف یکدیگر می‌روند تا برنده این دیدار حریف ایران در فینال شود. بدین ترتیب تیم والیبال زیر ۱۶ سال ایران فردا_ شنبه هفتم مردادماه_ در آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف برنده دیدار پاکستان و ازبکستان می‌رود تا برای کسب مقام قهرمانی تلاش کند.

به گزارش ایمنا، تیم‌های اول تا سوم مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا ۲۰۲۳ سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ دریافت می‌کنند و تیم ملی ایران شانس این را دارد تا جام قهرمانی را به کشورمان بیاورد.

کد خبر 676301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.