افتتاحیه بازی‌های دانشجویان یونیورسیاد جهان در چین برپا می‌شود

مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین دوره بازی‌های دانشجویان جهان ساعاتی دیگر در ورزشگاه بزرگ دونگجان چنگدو آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سی‌ویکمین دوره بازی‌های تابستانی دانشجویان (یونیورسیاد) جهان با حضور ۱۳۹ کشور و با شرکت مقامات عالی رتبه کشورها از جمله رئیس جمهور چین میزبان مسابقات تا چند ساعت دیگر در شهر چنگدو چین آغاز به کار خواهد کرد و از همین‌رو آئین بزرگ افتتاحیه این رقابت‌ها با حضور ۱۳۹ کشور و رژه آن‌ها در استادیوم بزرگ واقع در پارک ورزشی دونگجان برگزار می‌شود.

این مجموعه بزرگ در مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع دارای یک استادیوم بسیار مجهز ۴۰ هزار نفری است. این استادیوم به تنهایی ۱۲۰ هزار متر مربع از این مساحت را در اختیار دارد و میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های تابستانی چنگدو است.

لازم به‌ذکر است این مجموعه بی نظیر سالن‌های شنا و شیرجه با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ صندلی، سالن بدنسازی، سالن ژیمناستیک را که میزبان مسابقات این دو رشته هم هستند را در اختیار دارد. موزه ورزشی، مرکز گردشگری، زمین فوتبال کوچک، هنرهای نمایشی و … از دیگر بخش‌های این مجموعه است.

به گزارش ایمنا، سی‌ویکمین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان از ششم تا هفدهم مردادماه در چنگدو چین برگزار می‌شود و کاروان ایران در ۱۱ رشته ورزشی در این مسابقات حاضر است تا با حریفان برای کسب عناوین برتر به رقابت بپردازد.

کد خبر 676274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.