نمایش آسیب‌های بناهای تاریخی اصفهان در نمایشگاه عکس «ورود به آب ممنوع»

نمایشگاه‌گردان نمایشگاه عکس «ورود به آب ممنوع» گفت: در این نمایشگاه سعی شده است آسیب بناهای شاخص صفوی در بستر زاینده‌رود که در اثر خشک‌سالی به‌وقوع پیوسته است، به نمایش گذاشته شود.

الیف صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آن جا که در دوران صفوی به هنر و معماری توجه ویژه‌ای شده است، تصمیم گرفتم این هنر ارزشمند و آثار ماندگار به‌جامانده از نیاکان را به‌منظور ارج نهادن به تاریخ، فرهنگ و تمدن، هنری که امروزه نیاز به توجه ویژه‌ای دارد را در قالب نمایشگاه عکس به تصویر بکشم.

وی افزود: بناهای تاریخی سی‌وسه‌پل و پل‌خواجو از آثار معماری ارزشمند دوران صفوی است که روی زاینده‌رود ساخته شده و به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر و کاهش آب زاینده‌رود در حال فرسایش است.

نمایشگاه‌گردان نمایشگاه عکس «ورود به آب ممنوع» تأکید کرد: بخشی از سازه‌های سی‌وسه‌پل که از جنس ساروج است، طی سال‌های گذشته بر اثر کمبود آب ترک‌خورده است که به‌دلیل اهمیت موضوع آب در حیات انسان‌ها و بناهای معماری، سعی کردم بخش‌هایی از این فرسودگی‌ها و تأثیر خشک‌سالی بر آثار ملی ساخته‌شده روی زاینده‌رود که قلب تپنده اصفهان است را با زبان هنر به تصویر بکشم.

نمایش آسیب‌های بناهای تاریخی اصفهان در نمایشگاه عکس«ورود به آب ممنوع»

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه عکس «ورود به آب ممنوع» ۶۰ اثر به نمایش گذاشته می‌شود که بزرگ‌ترین آن‌ها در سایز ۵۰ در ۷۰ است و قابلیت فروش نیز خواهند داشت.

صوفی ادامه داد: در این نمایشگاه عکس‌هایی از کاشی‌های منقش به امضاهای هنرمندان بنا وجود دارد.

وی یادآور شد: نمایشگاه از هفتم تا سیزدهم مردادماه جاری در نگارخانه عکس صفوی واقع در خیابان خاقانی دایر خواهد بود که علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

این هنرمند عکاس تأکید کرد: طرح دیوارهای موجود در بنای تاریخی نگارخانه صفوی می‌توانست در به تصویر کشیدن آثار من تأثیرگذار باشد، به همین دلیل نگارخانه صفوی را برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب کردم.

کد خبر 676249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.