پیکر شهید «محمدصالح جعفری» بعد از ۴۳ سال در زادگاه خود آرام گرفت

پیکر مطهر شهید «محمدصالح جعفری» که ۴۳ سال پیش به شهادت رسیده بود، امروز در گلزار شهدای کامیاران با حضور مسئولان و عموم مردم کردستان خاکسپاری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید «محمدصالح جعفری» سال ۱۳۵۹ توسط یکی از گروهک‌های ضد انقلاب در شهرستان کامیاران اسیر می‌شود، سپس او را در روستای صوفیان در اطراف شهر سنندج به شهادت رسانده و دفن می‌کنند.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار سال گذشته کشف و برای احراز هویت از طریق DNA به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شود که هویت او به همکاری خانواده‌اش امسال احراز شد.

پیکر این شهید بزرگوار روز گذشته برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش کامیاران منتقل شد که امروز همزمان با تاسوعای حسینی از چهار راه مرکزی کامیاران به سمت گلزار شهدا با حضور اقشار مختلف این شهرستان برگزار شد.

سخنران این مراسم استاندار کردستان بود و همچنین نماینده ولی فقیه در کردستان، نماینده مردم کامیاران در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان و جمعی دیگر از مسئولان استانی هم حضور داشتند.

پیکر شهید «محمدصالح جعفری» بعد از ۴۳ سال در زادگاه خود آرام گرفت

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان، بازگشت قهرمانانه شهید "محمدصالح جعفری" را بعد از گذشت چهار دهه به دیار و وطن خود در کامیاران تبریک و تسلیت گفت و افزود: هزاران نهال جوان انقلابی از خون شهید "جعفری‌ها" می‌روید.

وی در آئین تشییع و خاکسپاری شهید "محمدصالح جعفری" در گلزار شهدای شهرستان کامیاران اظهار کرد: برگزاری آئین باشکوه استقبال و خاکسپاری این شهید والامقام در روز تاسوعای حسینی نماد بصیرت و دینداری مردم ولایت‌مدار و انقلابی شهرستان کامیاران است.

وی شهادت مظلومانه شهید جعفری به دست گروهک‌های وابسته به استکبار در سال ۱۳۵۹ را به محضر خانواده مکرم این شهید و مردم عزادار و سوگوار سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تسلیت گفت و افزود: گروهک‌های کوردل و مزدور، شهید جعفری را مظلومانه در ارتفاعات صوفیان و آرندان به شهادت رساندند که بعد از ۴۲ سال پیکر مطهر این شهید، در روز تاسوعای حسینی بر شانه‌های مردم کامیاران تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کجایند گروهک‌های معاند مزدور که این شکوه و عظمت مردم کامیاران را ببینند که در روز تاسوعا، عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) اعم از شیعه و سنی سینه می‌زنند و عزاداری می‌کنند و این‌چنین از مقام شامخ شهدای والامقام انقلاب اسلامی تجلیل می‌کنند.

وی با اشاره به استحکام وحدت شیعه و سنی در شهرستان کامیاران، تصریح کرد: امروز مردم انقلابی کامیاران با استقبال باشکوه خود از این شهید والامقام و همچنین برگزاری مراسم بی به دلیل سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان به جهان ثابت کردند که سیاه چاله‌ها و بازداشتگاه‌های ضد بشری گروهک‌های منحط، ذره‌ای در عظمت میثاق وفاداری و پیوند ناگسستنی این مردم با نظام مقدس اسلامی تأثیر ندارد و بلکه پیوند و وحدت مردم انقلابی این شهرستان هر روز مستحکم‌تر می‌شود.

زارعی‌کوشا پیام قیام عاشورا در کربلا را برای عزاداران سیدالشهداء در کامیاران تشریح و تبیین کرد و افزود: کربلا و عاشورا صحنه مکرر تاریخ ما و بشریت در جهان است.

وی تاکید کرد: امروز میلیاردها مسلمان و غیرمسلمان برای آقا و مولایمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) عزادار هستند و با سینه‌زنی، زنجیرزنی و علم گردانی ارادت خود را به مقام سیدالشهداء به جهانیان نشان می‌دهند.

پیکر شهید «محمدصالح جعفری» اهل شهرستان کامیاران که سال ۱۳۵۹ به دست گروهک‌های معاند در ارتفاعات صوفیان و آرندان سنندج به شهادت رسیده بود، امروز پنجشنبه پنجم مرداد ماه با حضور باشکوه مردم کامیاران در میان جمع کثیر عزاداران تاسوعای حسینی از چهار راه مرکزی این شهر تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان خاکسپاری شد.

به گزارش ایمنا، استان کردستان بیش از ۵۴۰۰ شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

کد خبر 676162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.