مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد

هم‌زمان با شب تاسوعا، مراسم اقامه عزای سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران شهیدش، به میزبانی رئیس‌جمهور و با حضور جمعی از مردم و مسئولان، در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.  

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آئین سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و شهدای کربلا هم‌زمان با شب تاسوعای حسینی، همچون سال‌های گذشته، به میزبانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و با حضور تعدادی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور، جمع کثیری از کارکنان و مدیران نهاد ریاست جمهوری و گروه‌هایی از مردم در مسجد سلمان فارسی برگزار شد.

در نخستین شب اقامه عزای حسینی در نهاد ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی به ذکر فضائل امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت و یاران باوفای ایشان پرداخت و حاضران با مداحی سید مجید بنی‌فاطمه به سینه‌زنی پرداختند.

مراسم مشابهی نیز ظهر روز گذشته _چهارشنبه، چهارم مردادماه_ در همین مکان (مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری) با حضور رئیس‌جمهور برگزار شده بود که آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در این مراسم شناخت صحیح فلسفه قیام امام حسین (ع) و عاشورا را رمز ماندگاری این حرکت عظیم در طول تاریخ عنوان و اظهار کرد: آن‌چه در عاشورای سال ۶۱ هجری از سوی امام حسین (ع) به نیت جهل‌زدایی، فسادستیزی، امر به معروف و نهی از منکر و در مسیر اصلاح امت صورت گرفت، درباره مسائل جهان امروز نیز دلالت دارد.

وی مکتب انقلاب اسلامی را در ادامه و امتداد مکتب امام حسین (ع) و عاشورا دانست و افزود: همانطور که امام حسین (ع) با بذل خون خود از جامعه جهل‌زدایی کرد، امروز نیز خون مطهر شهدای ما با جاهلیت مدرن مقابله و از جامعه جهل‌زدایی می‌کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز به برکت خون مطهر شهدای اسلام، نظم نوین جهانی در حال رقم خوردن است، اظهار داشت: در صف‌بندی امروز جبهه حق و باطل، همه ما موظفیم با اراده راسخ، ایستادگی، مقاومت و کار و تلاش شبانه‌روزی رسالت خود را در راه حق به انجام برسانیم.

وی عاشورا و قیام سرخ حسینی را مظهر و منشأ همه تحولات جامعه بشری دانست و افزود: عاشورا نشان و علمی برافراشته است که راه گم نشود و حرکت عظیم اربعین حسینی نماد و نمودی برای گم نکردن قیام عاشوراست.

رئیسی با تأکید بر ضرورت زمان‌شناسی و شناخت دقیق کفر و ایمان واقعی در جهان امروز، نسبت به خطر دستکاری ادراک جامعه از سوی شایعه‌سازان هشدار داد و گفت: باید جامعه را در برابر این گروه که در قرآن از آن‌ها با نام «مرجفون» یاد شده صیانت کرد، زیرا آن‌ها همواره با شایعه‌سازی، می‌خواهند بد را خوب و باطل را حق جلوه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع عزاداران حسینی در نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مسئولیت‌های امروز امانات الهی در دستان ما هستند، تصریح کرد: یکی از شئونات مهم مسئولیت‌پذیری عبور نکردن از کنار مسائل بدون چاره‌اندیشی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در نگاه عموم مردم نهاد ریاست جمهوری در رأس دیگر سازمان‌های اجرایی کشور است، تصریح کرد: صداقت، پاکی، تقوای الهی، رویکرد جهادی و تحولی و گره‌گشایی، انتظارات به‌حق مردم از این نهاد است که باید تلاش کنیم در این راستا و در انجام وظایف خود کارنامه درخشانی به‌جا بگذاریم.

کد خبر 676124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.