حضرت عباس(ع) جنگ شناختی و تبلیغاتی بنی‌امیه را شکست

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: در زمان واقعه عاشورا حکومت بنی‌امیه تبلیغات گسترده‌ای علیه حضرت علی(ع) به راه انداخته بود، در این فضای آلوده حضرت عباس(ع) نافذالبصیره بود و تمام این تبلیغات سنگین را شکست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور امروز _پنجشنبه پنجم مردادماه_ در مراسم هیئت عاشقان ثارالله بسیج ناحیه امام صادق (ع) اظهار کرد: تقابل جبهه حق و باطل در عرصه‌های مختلفی رخ داده است، یکی از این عرصه‌ها در فکر انسان‌ها است که قرآن کریم نیز در آیات متعدد اشاره کرده است، شیطان سعی دارد انسان را از درون تهی کند و شبه فکر در انسان تولید می‌کند، همانگونه که در جنگ شناختی فرد دچار استحاله فکری می‌شود و با تردید در تشخیص حق و باطل به طرف باطل گرایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در عرصه جنگ شناختی دشمن سعی دارد با اسطوره‌سازی به اهداف خود دست یابد، طی حوادث تاریخ اسلام شاهد هستیم که دشمنان اسلام نیز با اسطوره‌سازی به اهداف خود دست یافتند. همانگونه که معاویه سعی کرد با اسطوره‌سازی خون عثمان به اهداف خود دست یابد و بسیاری از شیعیان را از حضرت علی (ع) دور کند، ماجرای کشته‌سازی عثمان تا واقعه کربلا پیش رفت و بن زیاد در نامه‌ای به لشکر عمر سعد نوشت که به بهانه خون عثمان آب را بر امام حسین (ع) ببندید، در صورتی که حضرت علی (ع) در کشته شدن عثمان نقشی نداشتند، بلکه معاویه سعی داشت با تحریف ماجرا اهداف خود را پیش ببرد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته شاهد بودیم که جریان معاند با اسطوره‌سازی در قالب جنگ شناختی سعی داشت جوانان ما را فریب دهند، در این راستا برخی از خواص درگیر این جنگ شناختی شدند.

وی تصریح کرد: در زمان حضرت علی (ع) معاویه سعی داشت با اسطوره‌سازی از خون عثمان و سرزمین شام بسیار از خواص را از حضرت علی (ع) دور کند، به‌طوری که در آن زمان هرکس از عدالت و جهادهای پی در پی حکومت علوی خسته شده بود، به شام هجرت می‌کرد.

نیلی‌پور ادامه داد: در این راستا عقیل برادر امیرالمونین (ع) نیز به شام رفت، در حال حاضر نیز دشمن سعی دارد با اسطوره جلوه دادن برخی سرزمین‌ها اهداف خود را پیش ببرند، در این مسیر همواره دشمن با ایجاد ناامنی، ناامیدی و یاس در کشورهای اسلامی به دنبال مهاجرت اجباری سرمایه‌های کشورهای اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: در جنگ شناختی خواص دچار تردید در ارزش‌ها و افکار خود می‌شوند، در پی این موضوع یاس و ناامیدی در این افراد افزایش یافته و دشمن نیز بلافاصله با ارائه امان‌نامه سعی در جذب این افراد می‌کند. این موضوع در واقعه عاشورا نیز رخ داد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: زمانی که امام حسین (ع) عزم کوفه کردند، بسیاری از خواص امام را منع کردند و تنها سکوت را در پیش گرفتند، زیرا قدرت تحلیل از آن‌ها گرفته شده بود، اما علی‌رغم جنگ شناختی حکومت بنی‌امیه، یاران امام حسین (ع) با بصیرتی بی پایان به خوشبختی رسیدند، همانگونه که حضرت عباس (ع) در پاسخ به پیشنهاد امان‌نامه شمر فرمودند لعنت خدا بر تو و امان نامه تو.

وی خاطرنشان کرد: در زمان واقعه عاشورا حکومت بنی‌امیه تبلیغات گسترده‌ای علیه حضرت علی (ع) به راه انداخته بود، به طوری که کسی حق نداشت نام علی را بر فرزند خود بگذارد، اینقدر فضا آلوده بود که یزید شراب‌خوار لقب امیرالمونین (ع) به خود داد، در این فضا حضرت عباس (ع) نافذ البصیره بود و تمامی این تبلیغات سنگین را شکست.

کد خبر 676109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.