انجام بیش از ۲۲ ماموریت بالگرد اورژانس از ابتدای سال جاری تاکنون

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۲ مأموریت بالگرد توسط اورژانس اصفهان انجام شده که در این مأموریت‌ها ۲۷ نفر نجات پیدا کردند و به مراکز درمانی منتقل شدند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه روز گذشته _چهارشنبه چهارم مردادماه_ سه مأموریت بالگرد توسط اورژانس اصفهان انجام شد، اظهار کرد: بالگرد اول دو مجروح تصادف جاده‌ای را از میمه به بیمارستان الزهرا منتقل کرد، همچنین یک سورتی پرواز دیگر برای نجات خانم باردار از نیک‌آباد شهرستان جرقویه به بیمارستان الزهرا و دیگری انتقال خانم بیمار از فریدونشهر به بیمارستان نجف‌آباد انجام شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۲ مأموریت بالگرد توسط اورژانس اصفهان انجام شده که در این مأموریت‌ها ۲۷ نفر نجات پیدا کردند و به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: گستردگی و پهنه استان اصفهان نیاز به استقرار یک بالگرد در منطقه شرق دارد؛ این در حالی است که از سازمان اورژانس کشور درخواست کردیم تا هماهنگی‌های لازم برای استقرار بالگرد و هماهنگی برای امداد هوایی در منطقه شرق استان از جمله شهرستان خوروبیابانک انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای مناطق غرب استان نیز به یک بالگرد نیاز داریم، ادامه داد: بالگرد هلال‌احمر اصفهان از نوع پروازهای محدود است، از آن جایی که اصفهان جانشین مدیریت بحران در تهران و معین هشت استان اطراف است و با توجه به تنوع حوادث در این استان و چهارراه ارتباطی کشور و کریدور شمال - جنوب و تجمیع صنایع در این استان، ضروری است که جمعیت هلال‌احمر کشور یک بالگرد از نوع "میل" با قدرت پروازی بالا به استان اختصاص دهد تا برای امدادرسانی در حوادث کمک کند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: به شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ تاکید کردیم تا از ظرفیت بالگردهای مجهز به سبد آب‌پاش برای اطفای حریق استفاده کنند، چون سابقه وقوع حریق در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، ضروری است برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و شرکت شهرهای صنعتی، صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن مشارکت‌های لازم برای استقرار یک بالگرد مجهز به سبد آب‌پاش برای کنترل حوادث در صنایع را انجام دهند.

کد خبر 676084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.