آماده‌باش ۱۰۱ نیروی خدماتی منطقه ۲ در روز تاسوعا و عاشورا

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از اعلام آمادگی ۱۰۱ نفرنیرو خدماتی این مدیریت جهت نظافت شهری به‌صورت مستمر از امروز (چهارشنبه) به صورت تمام وقت تا پایان شب عاشورا در این منطقه خبر داد.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: با توجه به برگزاری مراسم‌های مختلف عزاداری و روضه، همچنین پخش نذورات به شهروندان، میزان استفاده از ظروف یکبار مصرف به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند که با توجه به تجزیه‌ناپذیری و غیرقابل بازیافت بودن این نوع ظروف پلیمری، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند و خدمات شهری منطقه دو در این راستا برنامه‌ریزی ویژه‌ای را برای جمع‌آوری آنها در نظر گرفته است.

وی افزود: از عصر امروز _چهارشنبه چهارم مردادماه_ نیز کاروان و دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها و محلات منطقه دو عبور و توسط بانیان خیر و نیز موکب‌های عزاداری پذیرایی می‌شوند که ممکن است نظافت شهر را تحت تأثیر قرار دهند و عوامل اجرایی و نظارتی این منطقه در خدمات شهری با هدف حفظ بهداشت شهروندان و پاکیزه نگهداشتن معابر سطح شهر با تمام توان در خدمت عزاداران حسینی هستند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به آماده‌باش ۱۰۱ نیرو خدمات شهری، تصریح کرد: در همین راستا کارکنان ستادی و عملیاتی خدمات شهری موظف شدند از عصر روز هشتم محرم تا پایان عاشورا و شام غریبان با به‌کارگیری تمام توان تجهیزاتی خود عملیات نظافت و رفت و روب خیابان‌ها و معابر شهری را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در این ایام، رهاسازی زباله در معابر و خیابان‌ها به دلیل توزیع حجم فراوان غذاها و نوشیدنی‌های نذری شدت پیدا می‌کند، ادامه داد: نیروهای خدمات شهری موظف شدند در مقابل تکایا، حسینیه‌ها، مساجد و امامزاده و منازل شخصی پرجمعیت شناخته شده منطقه و سایر نقاطی که شهروندان نذری دریافت می‌کنند، نیروی نظافت برای جمع‌آوری زباله‌ها و نیز توزیع کیسه‌های زباله مستقر کنند.

صیرفی نژاد گفت: نیروهای خدماتی و پاکبانان به صورت مستمر طی دو روز آینده در تمام ساعات حضور عزاداران حسینی نسبت به تخلیه مخازن و جمع‌آوری زباله‌ها و نظافت معابر اصلی و فرعی و محلات اقدام خواهند کرد تا زباله‌ای در این ایام رها شده در خیابان نباشد.

کد خبر 676019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.