فعالیت ویژه پاکبانان اصفهان در تاسوعا و عاشورای حسینی/شهروندان به حفظ پاکیزگی شهر کمک کنند

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: نیروهای ویژه‌ای برای نظافت موکب‌ها در نظر گرفته شده است و با توجه به افزایش حجم حضور شهروندان در فضاهای شهری و تولید پسماند بیشتر، تمام پاکبانان یک ساعت زودتر سرکار خود حاضر شده‌اند و تاکنون مشکل خاصی به‌وجود نیامده است.

رامین میرعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود ۳۰۰ موکب برای اجرای داربست فلزی و صدور مجوز مربوطه در سطح شهر اصفهان درخواست خود را ثبت کردند.

وی با بیان اینکه مسئولان موکب‌ها درخواست‌های خود را از طریق اپ اصفهان‌من ثبت کردند، افزود: این درخواست‌ها از طریق میز خدمت پیگیری و جانمایی موکب‌ها انجام و نسبت به برپایی موکب‌ها اقدام می‌شود؛ سپس اطلاعات نقاط مواکب به اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان ارسال و نیروهایی به موقعیت اعزام می‌شوند تا موضوع رفت‌وروب مقابل آن را انجام دهند.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه به تعدادی از موکب‌هایی که زائران بیشتری دارد، سطل‌هایی برای انتقال پسماند تحویل شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰۰ سطل مخصوص جمع‌آوری تفاله چای تحویل موکب‌ها شده است تا بتوانند این پسماند را از سایر پسماندها تفکیک کرده و به نیروهای شهرداری تحویل دهند و برای تولید بستر گیاهی مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از طرح جمع‌آوری تفاله چای از موکب‌های سطح شهر اصفهان شده است، گفت: نیروهای ویژه‌ای برای نظافت موکب‌ها در نظر گرفته شده است و با توجه به افزایش حجم حضور شهروندان در فضاهای شهری و تولید پسماند بیشتر، تمام پاکبانان یک ساعت زودتر سرکار خود حاضر شده‌اند و تاکنون مشکل خاصی به‌وجود نیامده است.

میرعسگری اضافه کرد: از شهروندان به‌ویژه موکب‌داران تقاضا داریم تا حد امکان از ریزش پسماند به‌صورت بدون کیسه خودداری کنند و در صورت لزوم، از نیروهای خدمات شهری کمک بگیرند تا شهر پاکیزه‌ای داشته باشیم.

کد خبر 676014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.