رفع کدری چراغ ماشین چگونه است؟ + بررسی روش‌های مختلف و بهترین محلول برای شفافیت چراغ

مدیریت و رفع کدری چراغ‌های ماشین از اهمیت بسیاری برخوردار است، از این رو همواره انتخاب بهترین محلول برای رفع کدری چراغ ماشین بسیار مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کدری چراغ‌های ماشین یکی از مسائل معمول و مزاحم برای رانندگان است که می‌تواند به مختلف عوامل مانند گرد و غبار، چربی‌ها، خاک و رطوبت برگردد. این وضعیت به علت کاهش نور ارسالی چراغ‌ها، باعث کاهش دید و محدودیت در شب یا زمان‌های کم نور می‌شود که ممکن است منجر به خطرات جدی در جاده‌ها و خیابان‌ها شود. هر راننده‌ای به دنبال تجربه رانندگی ایمن و مطمئن است و دید مناسب چراغ‌های ماشین یکی از عوامل اساسی در ایجاد این تجربه بهینه است. بنابراین، مدیریت و رفع کدری چراغ‌های اتومبیل از اهمیت بسیاری برخوردار است. از یک سو، این مشکل می‌تواند باعث افت کیفیت رانندگی و ایجاد خطرات جدی شود و از سوی دیگر، باعث نارضایتی و اضطراب رانندگان در مواجهه با شرایط دشوار جاده‌ای می‌شود.

دلیل کدر شدن چراغ‌های خودرو چیست؟

چراغ‌های بزرگ خودرو، لنزی دارند که از پلاستیک پلی‌کربنات ساخته شده است. این پلاستیک آن‌قدر قوی است که می‌تواند بدون اینکه بشکند، شرایط سخت جاده‌ای را تحمل کند. این پلاستیک در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید آسیب‌پذیر است. با اینکه سازندگان خودرو با فیلم محافظ UV روی لنزها را می‌پوشانند، باز هم با گذشت زمان این لایه محافظ از بین می‌رود و پلاستیک شروع به اکسید شدن می‌کند. علاوه بر این مسئله شن‌ها و سنگریزه‌های جاده و نیز تغییر رنگ این پلاستیک به‌مرور زمان، ممکن است باعث کدری و زردی آن شوند.

رفع زردی چراغ ماشین

در ادامه به بررسی روش‌هایی برای رفع کدری و زردی چراغ‌های ماشین می‌پردازیم:

ساخت محلول شفاف کننده چراغ

قبل از امتحان کردن روش‌های دیگر برای رفع کدری چراغ ماشین می‌توانید محلولی ساده برای این کار تهیه کنید. مقدار مایع ظرفشویی ضدچربی تهیه کنید و پارچه‌ای خیس را به این مایع آغشته کنید، سپس با آن چراغ‌ها را تمیز کنید. در بیشتر مواقع با این روش چراغ‌ها شفاف و تمیز می‌شوند.

رفع کدری چراغ ماشین با خمیر دندان

خمیردندان برای رفع کدری چراغ ماشین عالی است. سال‌هاست ثابت شده است که خمیردندان می‌تواند به‌خوبی چراغ‌های جلوی خودرو را که کدر شده‌اند، شفاف کند. برای رفع کدری چراغ ماشین با خمیر دندان به آب و مایع یا شیشه‌پاک‌کن، خمیردندان غیر ژله‌ای، حوله میکروفیبر و نوار چسب نقاشی نیاز دارید. بعد از تهیه کردن این وسایل می‌توانید طبق مراحل زیر چراغ ماشین خود را تمیز کنید:

رفع کدری چراغ ماشین چگونه است؟ + بررسی روش‌های مختلف و بهترین محلول برای شفافیت چراغ

  • چراغ‌های جلو را با آب و مایع یا شیشه‌پاک‌کن بشویید. همه چربی‌ها، کثیفی و گردوغبار باید از روی چراغ پاک شوند.
  • با پارچه میکروفیبر تمیز چراغ‌ها را خشک کنید.
  • دور چراغ‌ها را با چسب مخصوص بپوشانید؛ زیرا خمیردندان رنگ ماشین را از بین می‌برد. از هر چسبی استفاده نکنید. ممکن است رنگ خودرو را از جا بکند.
  • خمیردندان غیرژله‌ای برای این کار مناسب است. می‌توانید به آن کمی جوش شیرین هم اضافه کنید. خمیر را روی چراغ ریخته و پارچه‌ای نرم را با حرکات دایره‌ای روی آن بکشید تا پخش شود. یادتان باشد فقط به مقدار کمی خمیردندان نیاز دارید.
  • گوشه‌ها و شکاف‌ها را با مسواک تمیز پاک کنید.
  • حالا چراغ را آب بکشید و چسب‌ها را بردارید. چسب را با دقت بکشید تا رنگ را جدا نکند.
  • از درزگیرهای ضد پرتو فرابنفش استفاده کنید تا مقاومت چراغ‌ها بهبود یابد.

رفع کدری چراغ ماشین با جوش شیرین

سرکه ماده‌ای فوق‌العاده قوی و طبیعی است که می‌تواند برای شفاف کردن چراغ ماشین و از بین بردن آلودگی‌ها و کثیفی‌های آن مفید باشد، اما گاهی اوقات ممکن است سرکه به‌تنهایی کار نکند. در این مواقع جوش شیرین را هم به محلول آب و سرکه اضافه کنید. جوش شیرین هم مانند سرکه آلودگی را از سطح ماشین پاک می‌کند. دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را به محلول آب و سرکه‌اضافه کنید. می‌توانید فقط از سرکه و جوش شیرین هم استفاده کنید بدون اینکه در آن آب بریزید.

شفاف سازی چراغ خودرو با حشره کش

اسپری حشره‌کش، روش خانگی بسیار مطلوبی برای شفاف کردن چراغ ماشین است. البته باید مراقب باشید، زیرا حشره‌کش‌ها حاوی مواد شیمیایی قوی هستند و نباید اجازه بدهید بیشتر از یک لحظه روی چراغ بماند. فقط آن را روی حوله اسپری کنید و با آب بشویید.

بهترین محلول شفاف کننده چراغ خودرو

یکی از روش‌های شفاف‌سازی چراغ خودرو، استفاده از کیت تمیزکننده مخصوص چراغ است. معمولاً کیت‌های مخصوص چراغ خودرو دارای تجهیزات کاملی برای تمیز کردن و شفاف‌سازی چراغ هستند. به کمک کیت‌های چراغ خودرو و دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید چراغ خود را شفاف کنید:

رفع کدری چراغ ماشین چگونه است؟ + بررسی روش‌های مختلف و بهترین محلول برای شفافیت چراغ

  • استفاده از نوار چسب نقاشی، دور چراغ‌ها را خوب بپوشانید تا به رنگ بدنه آسیب نرسد. این کار برای محافظت از رنگ خودرو در زمان سنباده زدن است وگرنه محصولات موجود در کیت‌ها به‌نحوی فرموله شده‌اند که به رنگ خودرو آسیب نرسانند.
  • یکی از پدهای موجود در کیت را بردارید، مقدار کمی از محلول تمیزکننده را روی آن قرار دهید و با حرکات دایره‌ای و جلوعقب کل لنز را تمیز کنید.
  • با یک حوله تمیز لنز را پاک کنید و بررسی کنید که آیا نیازی به تکرار فرایند هست یا نه. اگر هنوز تمیز نشده است، دوباره محلول تمیزکننده را به آن بمالید. زمانی که ظاهری یخ‌زده روی کل لنز چراغ جلو مشاهده کردید، یعنی کار تمام شده است.
  • لنز را با پارچه مرطوب پاک کنید و بگذارید کاملاً خشک شود.
  • اکنون محلول مخصوص را روی چراغ خشک و تمیز اسپری کنید و با حرکات دورانی روی کل چراغ بمالید. مطمئن شوید که هیچ نقطه‌ای را جا نگذاشته باشید.
  • به‌مدت سه تا پنج دقیقه صبر کنید و سپس یک لایه دیگر از محلول را روی آن اسپری کنید. لایه دوم هم در عرض چند دقیقه خشک خواهد شد.
کد خبر 675971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.