خواهان گسترش مناسبات صنعتی ۲ استان کرمانشاه و دیالی هستیم

استاندار دیالی خواهان افزایش مناسبات با کرمانشاه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی شد و گفت: استان دیالی و دو مرز مهم منذریه و مندلی همجوار با استان کرمانشاه است و رونق تجاری در این محل‌ها برای ما بسیار مهم است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمانشاه، میثم التمیمی اظهار کرد: حضور محمدطیب صحرایی در استان کرمانشاه به توسعه مناسبات دو استان و کاهش مشکلات کمک کرده است.

وی به اهمیت ویژه اربعین و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۶۳ هزار زائر از مرز منذریه (خسروی) وارد دیالی شدند و با استقبال گرم مردم روبه‌رو شدند.

استاندار دیالی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای زیرساخت‌های این حوزه دیدارهای متعددی را با وزیر کشور عراق داشته‌ایم و امسال از ظرفیت بیشتری برای پذیرش زوار حسینی برخوردار هستیم.

التمیمی اضافه کرد: ۹۰ درصد اقتصاد استان دیالی را کشاورزی تشکیل می‌دهد و متأسفانه به دلیل کمبود منابع آب در این حوزه با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم و انتظار داریم استاندار کرمانشاه در این زمینه به ما کمک کند.

وی خواهان افزایش مناسبات دو استان در حوزه‌های تجاری و اقتصادی شد و تاکید کرد: استان دیالی دو مرز مهم منذریه و مندلی در همجواری با استان کرمانشاه دارد و رونق تجاری در این محل‌ها برای ما بسیار مهم است.

استاندار دیالی اضافه کرد: خواهان این هستیم که تردد مسافری هم از مرز مندلی (سومار) برقرار شود و وزارت کشور عراق نیز این موضوع موافق است.

التمیمی گفت: طی این سال‌ها همواره به مقامات استان کرمانشاه اعلام کرده‌ایم که خواهان گسترش مناسبات میان دو استان در حوزه صنعت هستیم و از سرمایه‌گذاری در این حوزه و ایجاد کارخانه‌های جدید به شکل ویژه حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید تنها به حوزه تجارت بسنده کنیم، گفت: گسترش مناسبات در حوزه صنعت می‌تواند به تحکیم حوزه تجارت کمک کند.

کد خبر 675965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.