مراکز فعال اهدای خون استان‌های کشور در تاسوعا و عاشورای حسینی + جزئیات مراکز هر استان

اهدای خون از اقدامات داوطلبانه و انسان دوستانه محسوب می‌شود که در فرهنگ ایرانی اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. هر ساله افراد بسیاری به منظور انجام این اقدام به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند، اما در مقاطعی از سال و فرارسیدن مناسبت‌های مذهبی، اهدای خون رنگ و بوی دیگری می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) یکی از بزرگترین فرصت‌ها برای تبیین و ترویج اقدامات فرهنگی در جامعه است و اهدای خون به عنوان یک اقدام نجات‌بخش می‌تواند در این ایام مورد توجه بیشتر جامعه قرار گیرد.

در فرهنگ ایرانی اسلامی و در پی ارادت قلبی افراد جامعه به مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نذری دادن عادتی دیرینه و از اقدامات همه‌گیر بین اقشار مختلف است؛ بر همین اساس اهدای خون برای نجات جان بیماران بین مردم به عنوان یک نذر انسان دوستانه معرفی می‌شود و افزایش مشارکت جوانان و بانوان در مراجعه به مراکز اهدای خون مورد تاکید است.

نذر خون حسینی سازمان انتقال خون از ابتدای ماه محرم آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت. اهدای خون، اهدای زندگی است و پویش نذر خون سال جاری با شعار «اهدای خون؛ فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» برگزار می‌شود تا نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی بیش از پیش تأمین شود.

مراکز فعال اهدای خون اصفهان

در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی، مرکز اهدای خون خواجو و مرکز اهدای خون خمینی‌شهر از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ و مرکز اهدای خون کاشان از ساعت هشت تا ۱۲:۳۰ آماده پذیرایی از اهداکنندگان خون هستند.

همچنین طی این دو روز مراکز اهدای خون نجف‌آباد، شهرضا و مرکز اهدای خون خوانسار از ساعت هشت تا ۱۲:۳۰ ظهر به منظور میزبانی از اهداکنندگان خون فعال هستند.

مراکز فعال اهدای خون تهران

مراکز اهدای خون وصال شیرازی، شهرری، تهرانپارس، ستاری، پیروزی، ورامین و شهریار در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی فعال خواهند بود و داوطلبان اهدای خون می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

در روز تاسوعای حسینی، پنج مرکز اهدای خون وصال شیرازی، شهرری، تهرانپارس، ستاری و پیروزی، از ساعت هشت صبح تا ۲۴ آماده خدمت‌رسانی به داوطلبان اهدای خون خواهند بود. مرکز اهدای خون شهریار نیز از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب و مرکز اهدای خون ورامین از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ از داوطلبان اهدای خون میزبانی خواهند کرد.

در روز عاشورای حسینی نیز پنج مرکز اهدای خون وصال شیرازی، شهرری، تهرانپارس، ستاری و پیروزی از ساعت هفت صبح تا ۲۳ فعال خواهند بود. مرکز اهدای خون شهریار از ساعت هفت صبح تا ۱۰ شب و مرکز اهدای خون ورامین نیز از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ میزبان داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

مرکز اهدای خون وصال شیرازی نیز امروز _چهارشنبه چهارم مردادماه_ همزمان با هشتم ماه محرم تا ساعت ۲۳ میزبان اهداکنندگان خون خواهد بود.

مراکز فعال اهدای خون البرز

مراکز اهدای خون فعال طی روزهای پنجم و ششم مردادماه شامل مراکز اهدای خون گلشهر، توحید و مهربانو کرج می‌شود.

اداره کل انتقال خون البرز واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان ۴۵ متری گلشهر، چهارراه گلزار غربی از ساعت هفت صبح تا ۱۸:۳۰ پذیرای اهدای خون از عزاداران حسینی است.

همچنین طی این دو روز، مرکز اهدای خون توحید به آدرس بلوار توحید، میدان توحید و مهربانو از ساعت هفت صبح تا ۱۳:۳۰ فعال است.

مراکز فعال اهدای خون قم

مرکز حضرت روح‌الله از ساعت ۷:۳۰ صبح لغایت ۱۸ عصر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آماده ارائه خدمت به همشهریان است.

با توجه به افزایش مراجعات در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و جلوگیری از ازدحام مراجعین ، داوطلبان اهدای خون می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نوبت‌دهی اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir زمان خلوت‌تری را برای اهدای خون و ادای نذر خود انتخاب و با نظم بیشتری اقدام به اهدای خون کنند.

مرکز ثابت اهدای خون حضرت روح‌الله در میدان روح‌الله و جنب دبیرستان ماندگار امام صادق (ع) واقع است.

مراکز فعال اهدای خون شیراز و پایگاه‌های اقماری انتقال خون استان فارس

مراکز قوامی از ساعت هشت تا ۲۱، کازرون از ساعت ۸ تا ۱۲:۱۵، تیم باغ جنت از ساعت ۱۹:۳۰ تا یک بامداد، تیم شاهچراغ از ساعت ۱۹:۳۰ تا یک بامداد و اتوبوس سید علاالدین حسین از ساعت ۱۹ تا ۲۳، مراکز فعال اهدای خون شیراز در روز تاسوعای حسینی خواهند بود.

در روز تاسوعا، مراکز اقماری آباده از ساعت هشت تا ۱۲، جهرم از ساعت هفت تا ۱۳:۳۰ و ۲۰ تا ۲۴، فسا از ساعت هشت تا ۱۳ و ۲۰ تا ۲۴، داراب (مدرسه زینبیه) از ساعت هشت تا ۱۲، لامرد از ساعت هشت تا ۱۲، کراش از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و پایگاه قدیم لار (حاج غفوری) از ساعت ۱۷ تا ۲۲، به منظور میزبانی از اهداکنندگان خون فعال هستند.

مراکز قوامی از ساعت هشت تا ۲۱، کازرون از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰، تیم باغ جنت از ساعت ۱۹:۳۰ تا یک بامداد و تیم شاهچراغ از ساعت ۱۹:۳۰ تا یک بامداد، مراکز فعال اهدای خون شیراز در روز عاشورای حسینی خواهند بود.

در روز عاشورا، مراکز اقماری آباده از ساعت هشت تا ۱۲، جهرم از ساعت هفت تا ۱۳:۳۰، فسا از ساعت هشت تا ۱۳ و ۲۰ تا ۲۴، داراب (مدرسه زینبیه) از ساعت هشت تا ۱۲ و پایگاه قدیم لار (حاج غفوری) از ساعت هشت تا ۱۳، به منظور میزبانی از اهداکنندگان خون فعال هستند.

مراکز فعال اهدای خون سمنان

مراکز انتقال خون استان متشکل از پایگاه‌های انتقال خون گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت هشت تا ۱۲ آماده خدمت‌رسانی به مردم استان سمنان خواهند بود.

مراکز فعال اهدای خون مشهد

اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با بسیج تمام نیروها و امکانات خود در سه مرکز بزرگ پایگاه فنی مرکزی امام رضا (ع)، پایگاه امید و ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و پایگاه‌های تابعه شهرستانی خود، آماده خدمات‌رسانی به عاشقان و عزاداران حسینی (ع) در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی است.

این مرکز حیاتی و عام‌المنفعه با بسیج کامل نیروها و امکانات خود در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سه مرکز بزرگ پایگاه فنی مرکزی امام رضا (ع) در ابتدای خیابان دانشگاه روبه‌روی خیابان کفایی، امید (در مجتمع تجاری و اداری امید در طبقه منهای یک) در خیابان آیت‌الله شیرازی سه و ساختمان شورای شهر در میدان شهدای کلان‌شهر مشهد مقدس از ساعت هشت تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۹ آماده خدمات‌رسانی به مجاوران و زائران حضرت رضا (ع) و عزاداران حسینی است.

شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، قوچان و کاشمر نیز در شیفت صبح و از ساعت هشت تا ۱۳ در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی آماده خدمات‌رسانی به متقاضیان اهدای خون هستند.

مراکز اهدای خون تبریز

عوامل مراکز اهدای خون در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ پنجم و ششم مردادماه و مصادف با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، در پایگاه مسجد کبود، نصف‌راه و آخونی تبریز از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۸ و در پایگاه‌های شهرستان‌های مراغه، میانه و بناب از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۴:۳۰ در خدمت مؤمنان خیر و نوع‌دوست خواهند بود.

مراکز اهدای خون هرمزگان

شش پایگاه ثابت و سیار در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، میناب، رودان و قشم، آماده خون‌گیری از عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا است.

در بندرعباس، پایگاه مرکزی انتقال خون صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ و پایگاه سیار امامزاده سید مظفر (ع) عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۲، در بندرلنگه پایگاه مرکزی صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰، در قشم پایگاه مرکزی صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱، در رودان پایگاه سیار صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و در میناب پایگاه مرکزی روز تاسوعا صبح از ساعت هشت تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۱۹ و در روز عاشورا صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ فعال هستند.

مراکز اهدای خون مازندران

تمام پایگاه‌های انتقال خون استان در روز تاسوعای حسینی از ساعت ۸.۳۰ تا ١٣ فعال و آماده پذیرش عزاداران حسینی برای اهدای خون هستند.
در روز عاشورای حسینی، شش پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های ساری، بهشهر، بابل، آمل، تنکابن و چالوس از ساعت ۸.۳۰ تا ١٣ پذیرای داوطلبان اهدای خون است.

همچنین تیم سیار انتقال خون، صبح تاسوعا در روستای اسرم از ساعت هشت تا ١٢ و شب تاسوعا در روستای رکنی کلاً قائم‌شهر از ساعت ١٨ تا ٢٢ و صبح عاشورا نیز در شهرستان سورک از ساعت هشت تا ١٢ مستقر می‌شود.

کد خبر 675924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.