جانمایی حدود ۵۵۰ سازه فلزی برای برپایی موکب و خیمه‌های عزاداری در اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به جانمایی حدود ۵۵۰ سازه فلزی برای برپایی موکب، اجرای داربست و بنر و خیمه عزای امام حسین (ع) گفت: هیئت‌ها و موکب‌داران با وارد کردن اطلاعات و ثبت درخواست در سامانه میز خدمت صدور مجوزهای مراسم ملی و مذهبی، می‌توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان، اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم امسال جهت برپایی موکب‌ها و خیمه‌های عزاداری امام حسین (ع) در سطح شهر اصفهان، اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری تاکنون نسبت به صدور مجوز برپایی موکب و خیمه عزاداری برای جانمایی حدود ۵۵۰ مکان برای اجرای داربست و نصب بنر، خیمه عزاداری و ایستگاه صلواتی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا با توجه به درخواست‌ها بهترین محل برای برپایی موکب‌ها جانمایی می‌شود تا از بروز گره‌های ترافیکی جلوگیری شود، افزود: در راستای تعظیم شعائر اسلامی و اقامه عزای سید و سالار شهیدان، امکاناتی نظیر آب، برق و بعضی پشتیبانی‌های لجستیکی از طرف شهرداری در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داده شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: امسال برای افزایش شور و شعور حسینی، تمام خودروهای گشتی این اداره کل آذین‌بندی و مزین به پرچم امام حسین (ع) شد و با حضور در محل موکب‌ها، در صورت وجود درخواست از طرف هیئت‌ها، به‌عنوان رابط بین شهرداری و مسئولان هیئت‌ها نقش‌آفرینی و به عزاداران حسینی خدمت می‌کنند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه میز خدمت صدور مجوزهای مراسم ملی و مذهبی، مجوزهای برپایی ایستگاه صلواتی و نصب سازه داربست، هیئت و موکب‌داران با وارد کردن اطلاعات و ثبت درخواست خود، مجوز نصب سازه مد نظر را پس از دریافت پیامک تأیید نهایی دریافت می‌کنند.

ابوطالبی تاکید کرد: جلوگیری از بروز گره‌های ترافیکی و جانمایی مکان مناسب برای برپایی خیمه و ایستگاه صلواتی برای استفاده شهروندان و پذیرایی بهتر توسط موکب داران از مزایای سامانه میز خدمت صدور مجوزهای مراسم ملی و مذهبی است.

ابوطالبی تصریح کرد: خدمت‌گذاری به هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی برای مجموعه شهرداری اصفهان مایه عزت و افتخار است و در همین راستا با ارائه راهنمایی‌های لازم هیئت‌ها در خصوص رعایت موارد ایمنی و روان‌سازی ترافیکی محل به واسطه مأموران پیشگیری و رفع تخلفات شهری، اقداماتی انجام شده است.

کد خبر 675879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.