درآمد ۴۶۰۰ میلیاردی بیمه آسیا طی ۳ ماهه ۱۴۰۲

بیمه آسیا در سه ماهه سال جاری به حق بیمه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی رسیده است که نشان از رشد ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای به ۴۷۴ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال، شرکت بیمه آسیا طی سه ماهه سال جاری از صدور بیمه‌نامه به صورت ناخالص توانسته است چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند که از این میزان درآمد هزینه بیمه اتکایی بیمه‌گذار کسر می‌شود که برابر با ۵۴۶ میلیارد تومان بوده است.

بیمه آسیا در سه ماهه سال جاری به حق بیمه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی رسیده که نشان از رشد ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته دارد، همچنین درآمد سرمایه‌گذاری‌ها از محل منابع بیمه‌ای برابر با ۲۸۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۱۹ درصد افزایش داشته است. در مجموع درآمدهای بیمه‌ای برابر با چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شده است.

موضوع مهم در گزارش سه ماهه این شرکت، موضوع خسارت‌های پرداختی بابت بیمه‌های صادر شده است، در صورت مالی این شرکت خسارت‌های پرداختی توسط شرکت با رشد ۸۸ درصدی همراه بوده که منجر به تغییر هزینه‌ها از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که این شرکت ۹۷۵ میلیارد تومان توانسته از بیمه‌گر اتکایی دریافت کند و به سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه رسیده که رشد ۶۴ درصدی داشته است.

از عوامل مهم دیگر در ساختار هزینه می‌توان به رشد ۳۳ درصدی هزینه سهم مشارکت در منافع (۸۳ میلیارد تومان)، رشد ۶۴ درصدی هزینه تغییرات سایر ذخایر فنی (۱۳۹ میلیارد تومان) و رشد ۵۲ درصدی سایر هزینه‌های بیمه‌ای (۸۰۴ میلیارد تومان) اشاره کرد که در مجموع هزینه‌های بیمه‌ای به یک هزار میلیارد تومان می‌رسد که رشد ۵۲ درصدی داشته است.

سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای به ۴۷۴ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی داشته است، از این میزان ۴۷۴ میلیارد سود باقی مانده شرکت، ۴۱۵ میلیارد تومان صرف هزینه‌های اداری و عمومی کرده و به سود ۱۰۳ میلیارد تومانی رسیده است که به ازای هر برگه سهم معادل ۳۴ ریال در این سه ماهه سود شناسایی کرده است.

موضوع کنترل هزینه‌های شرکت در ساختار مدیریتی نیاز به بازبینی دارد لذا رشد هزینه‌ها در گزارشات ارائه شده وضعیت مناسبی را به خود اختصاص نداده و سرعت رشد آن از سرعت رشد بسیاری از درآمدها بیشتر است، این در حالی است که برخی از شرکت‌های بیمه‌ای مانند کوثر رشد ۹۱ درصدی، بیمه دی رشد ۱۰۴ درصدی، بیمه البرز رشد ۵۸ درصدی در سود خالص را شناسایی کردند.

این شرکت در بازار سرمایه با P بر E برابر با ۱۰ واحد معامله می‌شود، P بر E گروه این شرکت برابر با ۴.۳ واحد است که نسبت به میانگین صنعت وضع ضعیف‌تری دارد.

کد خبر 675875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.