دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در اصفهان برگزار خواهد شد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری از دهم تا سیزدهم مردادماه امسال در اصفهان برگزار خواهد شد، گفت: با پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت شهرها، نیاز به استفاده از فناوری‌های جدید در مدیریت شهری بیش از پیش ضرورت دارد که یکی از اهداف نمایشگاه است.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توسعه شهرها، زندگی در شهر رنگی دیگر به خود گرفته است و انبوهی از شهرهای مهم در کشورهای مختلف جهان تبدیل به شهرهایی جدیدی شده‌اند که استفاده از فناوری‌های نوین را در راستای کاهش هزینه‌ها و کارآمدتر کردن سیستم اداری سرلوحه مدیریت شهری قرار داده‌اند.

وی افزود: توسعه این شهرها، ارمغان متنوعی از جمله آسایش و مدیریت زمان را برای شهروندان، سازمان‌های شهری و دیگر افراد درگیر با آن به همراه داشته است و به‌عنوان مثال استفاده از سامانه‌های یکپارچه ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی سازمان‌های فرهنگی، دریافت مجوزهای ساخت‌وساز، استفاده از فناوری‌های جدید کنترل ترافیک، نصب مانیتورهای تردد اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌های اینترنتی بخشی از این خدمات به‌شمار می‌آید که با بهره‌برداری از فناوری‌های جدید در داخل شهرها قابل استفاده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه مدیریت شهری بسیار دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات و با در نظر گرفتن افزایش جمعیت و زندگی در شهرها، دیگر راهکارهای منسوخ شده برای انجام کارهای اداری شهروندان کارآمد نیست، از این‌رو نیاز به طراحی، اجرا و نصب فناوری‌های جدید در مدیریت شهری بیش از گذشته برای تسهیل زندگی مردم ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن اینکه شهرداری‌ها نقش مهمی در فعالیت‌های شهری ایفا می‌کنند، مسئولیت شهرداری‌ها و سازمان‌های مرتبط با این نهاد تأثیرگذار در برنامه‌ریزی شهری، اهمیت بسزایی دارد.

بقایی اضافه کرد: استفاده به‌موقع از فناوری اطلاعات در مدیریت شهری شرایطی را فراهم می‌کند تا مراجعه‌کنندگان بتوانند در کمترین زمان ممکن و به‌راحتی از اطلاعات سازمان‌ها، نوع خدمات ارائه شده و فرایندهای موجود، حداکثر بهره را داشته باشند.

وی تصریح کرد: ایجاد سازمان‌های اطلاعات و فناوری شهری به‌منظور بازنگری و بهبود در روندهای جاری و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان و فراهم شدن امکان رسیدگی دقیق‌‎تر و پاسخگویی بهتر به توقعات و انتظارات مردم با چنین نگرشی در مدیریت شهری پیش‌بینی و اجرا شده است و اطلاع‌رسانی دقیق، سهولت در گردش امور، سرعت بخشیدن به کار مراجعان، پایبندی به قوانین و کاهش اعمال نفوذ افراد، بعضی از ویژگی‌های استفاده از فناوری و اطلاعات در مدیریت شهری است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری افزود: این نمایشگاه از دهم تا سیزدهم مردادماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: خدمات حمل‌ونقل و مبلمان شهری در شهر اصفهان با رویکرد برپایی رویداد نمایشگاهی و برگزاری برنامه‌های جنبی در راستای تحقق ارتقای کیفیت زندگی در محیط شهری و آشنایی بیشتر شهروندان با فناوری‌هایی که در حوزه مدیریت شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد، در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری ارائه خواهد شد.

بقایی اضافه کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد فرصتی برای معرفی خدمات حمل‌ونقل و مبلمان شهری از سوی سازمان‌های مربوطه مدیریت شهری و شرکت‌های فعال بخش خصوصی است تا از این طریق امکان فراهم آوردن خدمات رفاهی با محوریت فناوری‌های جدید برای شهروندان بیش از پیش مهیا شود.

کد خبر 675869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.