تمهیدات شهرداری خرم آباد برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی

شهردار خرم آباد با اعلام آمادگی در راستای برگزاری درخور این مراسم گفت: اهمیت حفظ محیط زیست نیز مورد توجه ویژه شهرداری است و تدابیر خوبی نیز درهمین راستا صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین هم اندیشی شهرداری خرم‌آباد و هیئات مذهبی در خصوص برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی به میزبانی شهرداری خرم‌آباد برگزار شد. در این مراسم که امروز سه شنبه با حضور رؤسای مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری، حجت‌الاسلام علی‌نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد، حسینی معاون عمرانی فرماندار خرم‌آباد، نمایندگان هیئات مذهبی، نیروی انتظامی و نهادهای مردمی به میزبانی شهرداری خرم‌آباد برگزار شد پس از اعلام آمادگی تمامی اعضای مذکور در جلسه در همکاری با شهرداری خرم‌آباد، شرکت کنندگان به ارائه راهکار درروند اجرای بهتر مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی پرداختند.

اهمیت حفظ محیط زیست نیز مورد توجه ویژه شهرداری است

شهردار خرم آباد در این مراسم از اعلام آمادگی شهرداری خرم آباد در راستای برگزاری درخور این مراسم خبر داد و از مجموعه مدیریت شهری خواست که تمام تلاش خود را برای حفظ شأن و منزلت این مراسم انجام دهند.

داریوش بارانی، با قدردانی از هیئات مذهبی برای همکاری همیشگی با شهرداری و پیش دستی آن‌ها برای برگزاری مراسم این ایام اظهار کرد: اهمیت حفظ محیط زیست نیز مورد توجه ویژه شهرداری است و تدابیر خوبی نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی به ادامه همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و ادارات تاکید کرد و افزود: پس از برگزاری موفق جشن غدیر، لازم است که این همدلی بار دیگر در برگزاری مراسم پیش‌رو نیز ادامه پیدا کند.

حجت السلام محمد علی علی نیا هم در این مراسم با اشاره به اینکه نقش دستگاه‌های دولتی در برپایی این مراسم حائز اهمیت است گفت: انصافاً شهرداری خرم‌آباد در مناسبت‌های ملی و مذهبی همواره تمام تلاش خود را برای داشتن شهری تمیز زیبا به کار گرفته است بطوری که در برگزاری مراسم عید سعید غدیر سنگ تمام گذاشت که جای تقدیر دارد.

کرم نعمتی رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد هم در ادامه پس از اشاره به این موضوع که مراسم عزای حسینی از گذشته تا کنون در بین مردم خرم‌آباد وجود داشته و باید با برگزاری هرچه بهتر مراسم، مسبب اجماع و تجدید بیعت بین مسلمانان و همشهریان دوست‌دار ائمه و امام حسین (ع) باشیم، گفت: شهرداری و عوامل شهرداری تمام توانایی خود را برای کمک به هیأت به کار ببرند.

برگزاری جلسه هماهنگی جهت نظافت سطح شهر در روز عاشورای حسینی در محل معاونت خدمات شهری، شستشوی مخازن زباله قبل از شروع مراسم عزاداری هیأت مذهبی، تهیه و آماده‌سازی کیسه‌های خاک جهت آئین گِل مالی روز عاشورا بخشی از خدمات شهرداری خرم آباد است.

کد خبر 675813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.