۳ قاتل با رضایت اولیای دم از چوبه دار رها شدند

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: تعدادی از محکومان قصاص در کرمانشاه که زیر چوبه دار بودند، به عشق اباعبدالله الحسین (ع) و احترام به قرآن کریم در مراسم خون صلح از قصاص رهایی پیدا کردند.

حجت‌الاسلام هادی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در کرمانشاه حرکت بزرگی با نام اباعبدالله الحسین (ع) شکل گرفت، ستاد صبر استان کرمانشاه همایش بزرگی را به نام «اصلاح حسینی» با حضور صلح‌یاران حسینی برگزار و صلح یاران موفق در مسیر سازش را معرفی کردند.

وی افزود: در این مراسم تعدادی از محکومان قصاص که زیر دار بودند به عشق اباعبدالله الحسین (ع) و به احترام قرآن در مراسم خون صلح با گذشت اولیای دم مقتولان، نجات پیدا کردند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این مراسم باشکوه در ابتدای آغاز به کار رئیس کل جدید دادگستری استان کرمانشاه، با همت ایشان و معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه انجام شد، از همه به‌ویژه مرکز توسعه حل اختلاف و صلح‌یاران، ریش‌سفیدان، معتمدان، بزرگان ایلات و طوایف و عشایر و هر آن کس که آبرو نزد مردم دارند و در راه گسترش صلح و سازش قدم برمی‌دارد، تقدیر می‌کنم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه خاطرنشان کرد: همه بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان از هر فرقه، مذهب و آئینی که هستند، زمانی که نام اباعبدالله الحسین (ع) مطرح و بیان می‌شود، خدمت می‌کنند. شیعه، سنی و اهل حق همه به احترام سیدالشهدا (ع) پای کار می‌آیند و متحد، همدل و همراه می‌شوند.

حجت‌الاسلام صادقی اضافه کرد: در خطه غرب کشور همه طوایف و مذاهب عاشق اباعبدالله الحسین (ع) هستند و به نام امام حسین (ع) در این همایش جمع می‌شوند و پویش بخشایش و اصلاح حسینی را برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم همکاران در مرکز توسعه حل اختلاف و صلح‌یاران بتوانند تا اربعین حسینی، ۴۰ پرونده قتل را منتهی به رضایت و گذشت کنند؛ هر کدام از همکاران نیز تلاش کنند تا بتوانند ۴۰ زندانی را آزاد یا ۴۰ پرونده را به سازش ختم کنند؛ این خطه با تلاش صلح یاران تا اربعین در موضوع صلح و سازش نمونه شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: در سراسر کشور همه ریش‌سفیدان و معتمدان در حال تلاش برای اخذ رضایت و گذشت در پرونده‌ها هستند؛ این یک رقابت میان همه استان‌ها در امر خیر، صلح و سازش است.

منوچهر فتاحی، معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه نیز به خبرنگار ایمنا، گفت: امروز شاهد برگزاری همایش بزرگ اصلاح حسینی در کرمانشاه و در این همایش شاهد تحقق سه فقره خون‌صلح در پرونده‌های موصوف به قتل عمد بودیم.

معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه اظهار کرد: به منظور اطلاع هموطنان عرض می‌کنم که فلسفه برگزاری این همایش بزرگداشت، تجلیل و تکریم بزرگان، ریش‌سفیدان و صلح‌یاران استان کرمانشاه بوده است و تلاش داریم با برنامه‌های پیش‌رو و سیاست‌های ابلاغی توسط مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه به استان‌ها تا پایان سال شاهد تحقق و برگزاری چندین همایش مشابه دیگر باشیم و روند صلح و سازش در استان کرمانشاه را سرعت بخشیم.

کد خبر 675775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.