راه‌اندازی شهرک صنعتی پوده دهاقان پس از ۱۴ سال/مجموعه‌‎های گلخانه‌ای شهرستان توسعه می‎یابد

فرماندار دهاقان گفت: شهرک صنعتی پوده دهاقان پس از ۱۴ سال معطلی راه افتاد و سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده حدود ۲۵ میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای شرکت شهرک‌ها صورت گرفت و امروز سرمایه‌گذاران در شهرک حضور پیدا می‌کنند که موجب امیدواری مردم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی جمشیدیان امروز_ سه‌شنبه سوم مردادماه _ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: دهاقان در فاصله حدود ۹۷ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است و از نظر اقلیم بیشتر شبیه به استان چهارمحال‌وبختیاری است.

وی افزود: شهرستان دهاقان آخرین شهرستان استان اصفهان و در همسایگی شهرستان بروجن استان چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد؛ این شهرستان قطب گلخانه‌ای کشور است و وسعت و تنوع گلخانه‌ها، این شهرستان را متفاوت می‌کند، زیرا میزان سطح زیر کشت و تنوع محصولات گلخانه‌ای بالا است، دهاقان صفر تا صد صنعت گلخانه را دارد و پایه‌گذار گلخانه‌داری نوین در کشور است؛ افرادی به‌نامی در این شهرستان در سطح کشور به عنوان پدر گلخانه ایران شناخته شده‌اند.

فرماندار شهرستان دهاقان خاطرنشان کرد: مردم دهاقان روحیه فرهنگی و انقلابی خود را حفظ کرده‌اند، سال گذشته با وجود اتفاقات مختلف در سطح کشور در شهرستان دهاقان شاهد رخدادی نبودیم، این امر موجب شده است در زمینه فرهنگ حداقل مسائل را داشته باشیم، اکنون در حوزه اشتغال غیرتحصیل کرده‌ها دچار مشکل هستیم در حالی که می‌توانیم کارگر مورد نیاز مجموعه‌های صنعتی و کشاورزی را فراهم کنیم.

بهره‌مندی تنها بیمارستان دهاقان از وجود متخصصان

جمشیدیان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مردم که امروز رفع شده و موجب امیدواری آنها شده است تنها بیمارستان شهرستان بود که از نعمت وجود متخصصان برخوردار نبود یا متخصصان در آن بسیار کم بودند با پیگیری‌های بسیار و دستور ویژه استاندار اصفهان، امروز کلینیک تخصصی بیمارستان شهرستان دهاقان بسیاری از متخصصان اصلی را دارد.

وی اضافه کرد: وضعیت مسکن، اجاره‌بها و زمین یکی دیگر از دغدغه‌های مردم است، ذیل شعارهای دولت سیزدهم که برای تأمین زمین داده شده بود در شهرستان دهاقان اقدامات خوبی انجام شد. حدود ۶۰ هکتار الحاق زمین دولتی را داشتیم و قرار است مشکل افراد حائز شرایط حل شود؛ به خانواده‌های شهدا نیز زمین رایگان اعطا می‌شود، به علاوه زمینی که برای طرح جوانی جمعیت نیاز بود در طرح دیده شد که در نهایت واگذار شد.

از اشتغال تک بعدی جلوگیری کردیم

فرماندار شهرستان دهاقان تاکید کرد: به دنبال جلوگیری از اقتصاد تک محصولی و اشتغال تک بعدی بودیم در حالی که بیشتر شغل مردم دهاقان کشاورزی، دامپروری و گلخانه‌داری است، از طرفی سال‌هایی کم آبی و خشکسالی غیرقابل انکار است؛ بنابراین باید گزینه‌های جایگزین داشته باشیم؛ لذا ذیل سند پدافند غیرعامل شهرستان، برای حضور شرکت‌های صنعتی پیگیری ویژه‌ای شد.

جمشیدیان ادامه داد: شهرک صنعتی پوده دهاقان پس از ۱۴ سال معطلی راه افتاد و سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده حدود ۲۵ میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای شرکت شهرک‌ها صورت گرفت که زیرساخت آن فراهم شد و امروز سرمایه‌گذاران در شهرک حضور پیدا می‌کنند که موجب امیدواری مردم شده است.

وی تاکید کرد: در راستای حمایت از صنعتگران، الحاق صد هکتار زمین به شهرک صنعتی دهاقان صورت گرفت؛ تمام این اقدامات در کمتر از یک سال به نتیجه رسید و مسائل روی زمین مانده که مردم را رنج می‌داد، تک تک هدف‌گذاری و پیگیری شد و امروز ما به مردم گزارش می‌دهیم که امور به سرانجام رسیده است.

پروژه دفع اصولی فاضلاب مسکن مهر دهاقان آغاز شده است

فرماندار شهرستان دهاقان گفت: موضوع فاضلاب مسکن مهر دهاقان واقعاً مردم را آزار می‌داد، زمانی که این پروژه انجام شد برای فاضلاب آن فکری نشده بود و با توجه به بافت زمین منطقه که در حاشیه کوه قرار گرفته بود، روش چاه‌های جذبی پاسخگو نبود و متأسفانه فاضلاب در معابر رها بود، پیگیری زیادی شد و در سفر استاندار اصفهان مصوب شد. اکنون با تقسیم کار بین ادارات متولی این معضل چندین ساله در حال مرتفع شدن است و پروژه برای دفع اصولی فاضلاب مسکن مهر دهاقان آغاز شده است.

جمشیدیان با اشاره به حوزه روستاهای سطح شهرستان اظهار کرد: یک بار در همه روستاها، شوراهای اداری داخلی شکل گرفت، با این رویکرد که قبل از شورای اداری استان اصفهان، مسائل روستاها شناسایی و جمع‌بندی و آن بخش که در شهرستان قابل پیگیری است انجام می‌شود، مابقی نیز باید در سطح استان بررسی و جمع‌بندی شود.

وی تصریح کرد: تشکیل ناحیه علم و فناوری را دنبال کردیم که با توجه به ظرفیت دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه صنعتی اصفهان و مجموعه گلخانه‌داران یک پیش تفاهم‌نامه منعقد کردند و تا امروز با این شاکله حداقل ۱۰ مجموعه گلخانه‌ای در سطح شهرستان داریم تا کار پژوهشی انجام و روز به روز توسعه داده شود.

فرماندار شهرستان دهاقان ادامه داد: یک طبقه از دانشگاه پیام‌نور را به این مهم اختصاص داده‌ایم و در حال امضای نهایی این تفاهم‌نامه هستیم تا این واگذاری به شرکت‌های انجام شود.

امکانات گردشگری دهاقان مناسب نیست

جمشیدیان تصریح کرد: وزارت کشور و مجموعه فرمانداری‌ها مجری انتخابات هستند و به هیچ عنوان در فرآیند انتخابات اجازه ورود ندارند، فرمانداران به عنوان مجری اصل باید بی‌طرفی باشند وظیفه ما این است که ذیل منویات مقام معظم رهبری مشارکت بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از نظر جذب گردشگر در حال حاضر مشکلی نداریم و با یک معرفی ساده از صدا و سیما و معرفی شرکت‌های گردشگری این امر رخ داد، اما در شهرستان امکاناتی برای اینکه گردشگران بتوانند یک شب اسکان داشته باشند را نداشتیم.

فرماندار شهرستان دهاقان اظهار کرد: امروز با دانشگاه آزاد در حال پیگیری هستیم تا یکی از مجموعه‌های خوابگاهی خود را برای توسعه گردشگری مدنظر قرار دهد، حقیقت این است که با توجه به ظرفیت شهرستان در حوزه گردشگری عام و خاص نیاز به اسکان وجود دارد، هدف گذاری حل مشکل است که رویکردهای گردشگری شهرستان‌های هم جوار را در این راستا در نظر گرفته‌ایم.

کد خبر 675752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.